Summa sidvisningar

fredag 19 februari 2010

Människor som Tomater!?

Läste precis Jonas Gardells blogg!.. han skrev om Tomatforskningen, om hur forskningen med tomater hade gått framåt o att tomaterna i dag inte smakar lika mycket som det brukar.
Han har alldelses rätt i att tomaterna smakade mer förr. Han menade att idag skyddas tomaterna mot väder o vind, när de kanske är det som just ger tomaterna dess smak.
Sen ville han inte säga att människan är som en tomat, de fick man tänka själv! Men han tyckte iaf att människan va som en tomat. Sen skrev han - "Det måste finnas sprickor för att omvärlden på gott och ont skall kunna sippra in" Och "Det är genom våra sprickor Gud kan sippra in"
Jag håller med om att världen måste få sippra in på gott och på ont, de är händelserna i livet som gör en person till den den är, formar en som person på olika vis. Sen kan man hoppas att människor mest får utav de goda i livet!.. tyvär är det inte alltid så. Och när jag tänker efter så har jag hellre upplevt allt jag upplevt fram till idag på gott och ont än att inte upplevt livets onda och goda sidor alls. Det har ju format mig till den jag är idag.. och om man kan säga så här - Så har jag hellre upplevt endel tokiga saker än att gå runt i en bubbla i tron om att det inte finns något ont eller i tron om att allt i världen är som det ska.
Självklart vill jag inte att någon ska behöva uppleva något hemskt i sitt liv överhuvudtaget, men hur många har det så bra!?
Så jag säger nog som Jonas Gardell - Människor är som Tomater!

Längre ner på bloggens sida finns det en länk till Jonas Gardells sida, klicka på den o läs hans blogg vet ja..
Här är länken precis till det inlägget om Tomat forskningen. http://blogg.aftonbladet.se/jonasgardell

Vad tycker ni? efter att ha läst det inlägget? håller ni med eller hur ser ni på saken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar