Summa sidvisningar

onsdag 18 mars 2009

Strålande solsken!!

Äntligen känns det som att de händer något! ja menar, har sökt tågvärdsutbildning och hoppas HOPPAS den blir av o att jag kommer med och att jag får jobb sen! Skulle vara så skönt! Detta är verkligen något jag vill, o de var ett tag sen jag kom på en utbildning eller något liknande som jag verkligen vill! Så jag hoppas verkligen att jag kommer med!. Håll tummarna ni oxå, snälla snälla ;)

Idag har jag varit på ams på info om jobbgarantin, kanske är lite därför att de känns som att de händer något oxå, även fast jag känner mig mer eller mindre tvingad att gå den annars så drar de in a-kassan men den för förhoppningsvis med sig något bra den där jobbgarantin och att jag kan få bättre hjälp av ams osv än vad jag upplevt att jag fått tidigare.
Så jag håller tummarna för det oxå.

Solen stålar ute o de är jätte fint väder! jag gick ner till stan o så gick jag hem igen, de va skönt!!
Å så har jag ju fått min dagliga promenad oxå =)
Mizzie sitter ute på balkongbordet o kikar ut, känner mig så taskig som inte låter henne gå ut men när vi bor ca 3 våningar upp så går de ju inte att släppa ut henne o absolut inte här där det går så mycket bilar o så. Å hon är ju lite rädd av sig. Men jag kan riktigt se på henne hur hon så väldigt gärna hade velat kunna gå ut o gått på backen o jagat lite fåglar o göra sånt som katter gör när de är ute. Så jag känner mig lite rutten som inte släpper ut henne. Man kan riktigt se hennes önskan att få gå ut vissa gånger. De syns i ögonen.

Nu håller jag på o tvättar.. har inte så mycket tvätt dag, de är skönt!
Jag skulle tycka de va trevligt om nån ville komma hit o hälsa på! Så är det nån som vill komma hit o hälsa på mig/oss så går det jätte bra!! =)

Köpte tulpaner på stan igen.. =) de är så fint med tulpaner! o de kostar inte så mycket heller. Ungefär 30 kr, o de är ju inte så farligt. H fick tulpanerna jag köpte, de va en liten tank när jag köpte dem att jag skulle va gullig o ge dem till honom! =)

Nu ska jag försöka göra nå mer nytta här hemma. Om jag inte fastnar på msn då!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag tar åt mig direkt då du vill ha besök... jag ska försöka få arslet ur vagnen och ta mig ner till dig/er. Inga APU-ungar här längre och inte så mycket annat att passa heller. Men då får det bli tåg om jag ska åka själv.

    Jag hoppas och tror jag med att det kommer att leda till något bra med de åtgärder som regeringen har att erbjuda. Det kan ju inte vara bara skit de gör heller fast jag tror det för det mesta ändå.

    Ja, det är synd om Mizzie som inte får gå ut men jag tror hon uppskattar balkongen ändå istället för att få gå ut. Vi kan ju tyvärr inte ta henne hit heller för två honor brukar sällan gå bra ihop och jag är rädd att hon då skulle bli jagad härifrån och det vill jag absolut inte. Men en balkong är bättre än att bara vara inomhus.
    Kram!

    SvaraRadera