Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2009

Man ska inte dömma "hunden" efter håren.

Jag fick ett mail från min mor med en länk, Det var Britans got talent. Och klippet handlar om Susan Boyle som sjunger fantastiskt vackert! Men till saken så hör att ingen tror att den kvinnan skulle kunna sjunga, Susan har kanske inte utseendet för sig som man "ska" ha, som de flesta sångerskor har så ingen förväntade sig att hon kunde sjunga så vackert. Vart jag vill komma är att man ska inte döma människor utifrån hur de ser ut, klär sig eller rör sig. Inuti finns det många gånger en fin person som har många bra egenskaper, talanger, kunskap och åsikter.
Så snälla, döm inte en människa på dess yttre, Försök se det som finns innanför ytan, för vem vet där innanför kanske det döljer sig en diamant.
Med allt det här vill jag säga, utseendet är inte allt och behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Klicka på länken och se och fundera en stund.
http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Skor skor skor.. som jag skrev tidigare idag så va vi på väg till valbo för att kolla på skor, och jag hittade ett par skor! svarta ballerina skor blev det med roset på =) o så fick jag 10% rabatt oxå för ett "skönhets fel" som de kallade det. De som var va att jag ragerad på o ville ha ett annat par för att ena skon va mer ut vidgad och ned trampad än den andra i "resåret" bak, iaf så fick jag skorna billigare o de var inte världens "skönhets fel" de är inget man tänker på. så nu har jag ballerina skor =)
Sitter här o kämpar emot mitt söt sug nu. Jag vill ha choklad! men jag åt choklad igår så jag behöver inte nån choklad idag!
I morron är de valborgsmässoafton, vet inte riktigt vad vi ska göra än, men för min del kan vi lika gärna vara hemma. Äta nått gott o mysa o kanske åka o kolla på nån kasa. Men de märks va vi hittar på.
Nu måste jag ge katta mat innan jag blir galen på na.

Trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Håller helt klart med dig om utseende fixeringen. Å skoj att du hittade ett par ballerina, själv är jag fortfarande på jakt efter de perfekta! :P

    Ha en underbar valborg. Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa! Dänne kom det lite alftamål! Jag blir så gla varenda gång jag ser'e.
    Vilken tur du fick rabatt på skorna. Man ska ha ögonen med sig för då kan man pruta lite ibland. Annars kan det ju bli så att de tar fram ett annat par - felfria. :-)
    Hoppas ni hade trevligt igår och att era gäster kom fram ordentligt och sköter sig bra.
    Kram.

    SvaraRadera