Summa sidvisningar

fredag 1 maj 2009

1 Maj - Välkommen!!

Nu är de Maj! sköönt! solen skiner ute o de blir nog rätt varmt idag iaf =)
Idag måste vi byta däck på bilen, damsuga och diska för i em kommer syrran o hennes kompis hit o ska vara här i helgen. Så vi behöver inte släpa med katta om vi ska åka bort så vi blir borta längre än ett dygn. De ska på bio o shoppa lite oxå antar jag! Vad vi ska göra de vet ja inte, men läre börja att byta däck på bilen iaf.

Valborg firade vi hemma hos A o A i Hamrångefjärden med go mat, snacks o kasa. Hade trevligt igår =)
Vid kasan var de en massa ungar med smällare, den ena hade värre smällare än den andra. Då undrar ju jag! vad tänker deras föräldrar med? står man där o ser små ungar stå lutad över en mällare o så tänder de på o flyttar sig bara några steg bakåt! Idioti! De är väl åldersgräns på smällare!? ja jag har för mig det iaf! Små ungar ska inte ha smällare!! för de kan inte hantera dem och har inte alltid tillräckligt med vett för att handskas med sånna heller! jaja, jag tycker vuxna människor ska tänka till lite innan de köper smällare åt sina barn, eller kanske vara med när de ska skjutas! va tycker ni?

Nä nu måste jag sätta lite fart

Ha en trevlig helg allihopa! =)

1 kommentar:

  1. Instämmer! Vad gäller smällare alltså. Men det vet du väl hur det var när ni var små. Ni fick inte skjuta smällare utan att ha nån vuxen med som såg till att inget hände.
    Jag tror det är 18-års gräns på smällare nu. Förr var det 15.
    Jag trodde Lusen och Jullan åkte redan i torsdags men fick höra av mormor att Lus och Th varit och ätit laxpaj hos dem på valborgsmässoafton. De blev erbjudna att låna bilen för att åka och se kaser och fyrverkerier men de hada avböjt.(!)
    Hoppas ni får en trevlig helg i Hälsingland.
    Kram.

    SvaraRadera