Summa sidvisningar

lördag 6 oktober 2012

Lördag morron

Lördags morron på Blomkransen.. tyst och lungt och än är de inga ungar ute och skriker inga hundar heller för den delen. Kallt inne som vanligt, nån grad varmare har vi fått sen de i veckan var här i 2 dagar och tätade fönstrena men de drar fortfarande, vet inte om de har tätat dåligt eller om de är dåliga fönster? kan de vara dåliga fönster? Ja iaf så ska jag bråka på Bollnäs Bostäder på måndag igen :S suck. Blir trött på att tjata på dem. 4 veckor har vi hållt på med denna kyla och tjatat nu, de borde ju ligga i deras intressa att hyresgästerna har det bra! Vill köpa ett eget hus så vi själva kan bestämma över värmen! Men de blir väl nått tag de oxå. De kanske låter som att jag inte trivs här men de gör jag, jag trivs väldigt bra här trots ungar som skriker och hundar som skäller. De är lite av charmen här tycker jag och alla träd! Älskar att ha "skogen" så nära. Jag trivs kanon bra här faktiskt, bättre läge får man leta efter, de enda som stör är att jämt ha de kallt inne förutom de så är de toppen! :) Vi har två damsugare, för vi slog ju ihop våra boenden så de mesta har vi två av men såklart har bägge gått sönder! haha vilken osis.. Den ena måste de vara nå el fel i för den gör så att proppen går och den andra har slangen gått sönder på och inte passar elfels damsugarens slang åt den heller.. ja jag säger då de.. De är bara till att sopa då och så småning om åka och köpa en ny damsugare! Eller kan man köpa nån universal slang någonstarns? Jag menar de finns ju universal damsugarpåsar :P Ska ta mig an sopen nu jag och sopa lägenheten :P Trevlig Lördag på er!

2 kommentarer:

  1. Det är ju för synd att det ska vara så kallt i lägenheten då ni trivs i den annars. Och katterna verkar ju också trivas där med sin balkong. Du får testa såna där fönsterremsor som man hade förr i världen.
    Eller så får du köpa en fleecepläd och klippa sönder och göra små rullar av som du lägger i nederkanten av fönstret. Pynta dem med nåt fint kanske?
    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de känns som att vi får lösa detta själva.. hoppas de blir en varm vinter!

      Radera