Summa sidvisningar

torsdag 25 oktober 2012

Täckböxer och sommardäck...

Idag kom vintern.. och med vintern då menar jag snön.
På lunchprommenaden på jobbet singlade det ner nån flinga här och där så jag tänkte för mig själv att de går nog bra att ta sig till och från stallet med sommardäck på iaf.. Men så kom jag hem och de satte igång och blåsa och snöa mer och mer.. ja de vart vitt på backen och lite för spännande att ta sig till och från stallet men de gick bra! jag körde sakta!
Inget vidare väder att ha ridlektion i kanske men jag har ju hållt lektion i spöregn så va gör väl lite blåst och nån snöflinga!? Med täckböxer, täckjacka, vinter kängor, mössa och vantar på så gick de fenomenalt bra.  Jag frös inte en enda gång!
Nu sitter jag hemma i gästrumms soffan med en filt om axlarna och en irisch coffe i handen och njuter av att ha 5 dagars ledighet.

I morron bär de av upp till Mamma och C för att byta däcken och på lördag åker vi till Stockholm för en myspys helg :) Anledningen till att vi åker nu är för att vi snart firar 2 år tillsammans :) 

1 kommentar:

  1. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! :-) Det är då helt sant. Hästarna behöver ju sin motion vare sig det är regn, snö eller solsken och det är bra att ungarna lär sig det från början.
    Hoppas ni får en härlig helg! Kör försiktigt!
    Kram.

    SvaraRadera