Summa sidvisningar

torsdag 18 oktober 2012

Men kungen!

Läste nyss en artikel på aftonbladet om en 19 årig tjej som är miljöaktivist som fått ett miljöpris för sitt arbete där hon kämpat för ojnareskogen på Gotland.
Kungen har alltid delat ut detta pris men i år vägrade han pga att han inte ville bli förknippad med civil olydnad.
Men kungen! De är helt ok att gå på strippklubb men inte att dela ut ett pris till en 19 årig miljöaktevist som kämpar för en skog!
Där förlorade kungen några plus poäng hos mig iaf.

Igår kunde man läsa om en busschafför som släppt av en 10 årig flicka vid vägkanten av en stor väg emellan Söderhamn och Bollnäs pga att han ansåg att hon inte hade rätt busskort för att åka över komungränsen!
Kära nån, hur kan man kasta av en liten flicka för något sådant!? Varför inte vara medmänsklig och låta flickan åka dit´hon skulle och sen tala om att be mamma och pappa kolla upp kortet för de gäller inte på den sträcka du åker. Ist så pekar han ut flickan och ber henne kliva av bussen och åker iväg och har lämnat en liten flicka vid vägkanten!
Hon hade ju kunnat försvunnit, blivit påkörd eller va hemskt som helst. Usch för denne busschafför som inte är mer medmänsklig än så!

Idag ställde jag in ridlektionen, är så klen och hängig så jag orka knappt jobba.. har varit tröttare än vanligt länge nu och de blir inte bättre så efter jobbet idag gick jag till HC så de fick ta lite prover. Ingen infektion hade jag iaf, bara att vänta på nästa provsvar oxå, ämnesomsättnings provet.
Är jag lika trött och hängig i morron så blir jag hemma. Hatar att vara hemma från jobbet men ja va gör man då!?

Snart kommer T hem :) underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar