Summa sidvisningar

onsdag 14 september 2011

Veckordagen som kallas onsdag..



De ny inköpta skorna :)
Som för övrigt tar kol på mina stackars fötter :P Men snygga är de ju iaf :)

Ja och idag är de onsdag... vet inte om jag vågar säga att jag börjar se ljuset på förkylningens tunnel!? även fast febern sitter kvar i samma styrka så mår jag lite bättre! Kanske va det de slemlösande tabletterna farbror doktorn rekomenderade igår som börjar göra susen!? Men iom att jag tog dem så fick jag mer hosta :S men de kan ju va bra för de ska väl "ut" de där å.
Men som jag skrivit tidigare så finns de de som har de värre.. fick höra ett sånt "exempel" idag.. usch.

Jag börjar kunna de här eftermiddags tv programmen nu. Först är de Rachel Ray, sen rullar de på med Våra bästa år och Top modell och de där förbaskat tråkiga prodject run way. Och ja jag förstår, varför visa bra program mitt på dagarna då de flesta jobbar. Längtar även idag till mitt jobb! :)

Katterna är ett väldigt bra sällskap nu när man ligger konstant i soffan.. den ena lägger sig på ryggstödet ovanför mitt huvud och den andra på mig och kurrar, de är mysig mina små katter!

Min karl berättade igår att han hade andadts in nån sorts rök på jobbet som gjorde att han mådde dåligt! USCH..de kallades visst galvfrossa!... gogglade och fann detta..

"Med galvfrossa avses symtom som uppkommer av ångor från upphettning av galvaniserad plåt
Av ångan kan det exempelvis uppkomma skador på ögonen och irritationer i luftvägarnas slemhinnor. Symtom som illamående, kräkningar och huvudvärk förekommer också"

FY USCH OCH BLÄ!! va ju lite orolig för karln min igår.. men drack man mjölk sa han så stabiliserades ämnena man hade andats in.. så de va ingen fara med honom.. men ändå! usch.. vilka skador de kan göra.

Är glad att jag är en kontors människa jag :P

1 kommentar:

  1. De där stövlarna är ursnygga! Hoppas det går bra att gå in dem så du inte behöver lida varje gång du ska ha dem.
    Fy för galvfrossa! Vad otäckt! Hoppas han kunde neutralisera det med mjölk så han slipper andra skador.
    Är det slemlösande tabletter så får man automatiskt hosta då det börjar lossna i lungorna. Jag hoppas du blir av med febern snart nu så du kan börja jobba igen för det är inte roligt att vara hemma från jobbet för att man är sjuk. Det är ju en helt annan sak att vara hemma från jobbet då man har semester.
    Klappa gokatterna från mig.
    Kram.

    SvaraRadera