Summa sidvisningar

onsdag 7 september 2011

En dag i soffan..

Nu är hösten här och första förkylningen har jag fått.. legat hemma i soffan in rullad i skönaste filten hela dagen..jag tänker då fasen inte vara sjuk hela helgen De har jag då bestämt mig för!
Har ju lång helg.. då vill man ju inte ligga hemma sjuk.
Hatar att vara sjuk och hemma från jobbet.. men vem gör inte de!?

I måndags va jag och en kollega på utbildning i stockholm.. de va intressant och spännande, nästan lika spännande va de att åka taxi från centralen ut till järfälla.
Kliver man in i en taxi och säger vart man ska så förväntar man sig ju att taxi chaffören vet vart han ska köra, men inte denna taxi chafför! Han knappade in adressen på sin gps men då den inte hittade rätt så frågade han om vi hittade dit.. ähm.. nej sa vi men vi ska ju iaf ut till Järfälla.. vi kanske kan börja med de iaf.
Väl i järfälla stannade vi en gång för att kolla i en kartbok och sen en annan gång då trode taxi chaffören att vi va rätt men de var vi inte! efter ytterligare nån kilometer så kom vi rätt.
Vet inte hur de är med er andra där ute men sätter jag mig i en taxi så förväntar jag mig ju att chaffören ska veta vart han ska köra och inte be sina passagerare att läsa i kartboken!

Choklad sugen som fasen är ja idag.. men jag har bestämt mig för fruktsallad ist för nå go sak.. men uch va "go magen" ropar efter en eller några choklad bitar. Men de är snart helg och då får man ju faktiskt lyxa till de lite med sötsaker :)

1 kommentar:

  1. Nästa gång du råkar ut för att inte taxichauffören hittar så kliv ur taxin och hör efter med andra chaufförer om de hittar dit du ska och åk då med den som hittar. Klart att man förväntar sig att taxichaufförerna ska hitta och att de, om de inte hittar, ser till att få hjälp av någon kollega då. Bedrövligt, tycker jag.
    Kram.

    SvaraRadera