Summa sidvisningar

onsdag 21 september 2011

LE

Sånna där dagar då de bara krånglar.. då ska man bara le... Har kört med detta nu i två dagar.. hoppas slippa den tredje :P

I dag är de för övrigt "lill lördag" och jag sitter och avnjuter en liten dubbel nougat :) ja menar på helgen får man ju äta lördags godis ;)

Full rulle hela dagen har de vart.. jobbat, hem och lagat mat, diskat och donat och så handlat..phu.. trött!
Började med såndär självscaning på ica för några veckor sen.. de har ju funkat bra.. men då jag fått hem en såndär 25 rabatt kupong har jag inte vetat hur man gör.. sist så gjorde kassörskan de bara åt mig så då lärde jag mig ju heller inte :/ Men så idag stod de en snäll ica kille där och såg väl att jag inte hade nån koll så då visade han.. och ja de va ju inte svårt! :P

Vilken skillnad de är på folk när de ska visa andra nya saker!
Endel de bara "roffar" åt sig och gör de åt en medans andra tar sig tiden att visa och peka så att man får lära sig själv genom att just fixa med de nya själv.
De som bara "roffar" åt sig kanske borde ta sig en funderare och klura på om de kanske inte är bättre om man delar med sig av sina kunskaper, på såvis underlättar de ju för en själv med :)
Hur gör du när du ska visa eller lära någon annan något nytt?

Sitter och väntar att klockan ska bli åtta och "bonde söker fru" ska börja.. Tänkte ta en mys kväll med tv4 och göra lite äppel paj till :)

I morron är de "fredag" :D

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att jag är den sorten som låter den som ska lära sig göra saker och ting själv. Är jag det? Eller brukar jag ta över?
    Hade gärna varit hos dig igår och ätit äppelpaj. :-)
    Kram.

    SvaraRadera