Summa sidvisningar

torsdag 8 september 2011

Ny telefon!?

Funderar.. måste ta och skaffa mig en ny telefon.. min är ju så seg, bara att öppna ett sms är tålamods prövande! suck.
Lite sugen på en iphone.. eller nått liknande.. men de är ju så dyra!
Någon som har tips på en bra telefon? prisvärd.





Som jag skrev igår så är de ju förkylnings tider för er som inte märkt de ;)
Usch fy blä!
Något som stör mig med detta är att folk absolut måste gå till jobbet eller skolan eller liknande när de är tok förkylda, nyss haft magsjuka några timmar tidigare eller liknande, ja menar hallå! tänk på era med människor! Bara för att du börjar känna dig frisk så betyder de inte att andra vill ta över dina baciller! Eller bara för att du är för dum för att stanna hemma då du är sjuk så vill inte andra behöva bli sjuka och stanna hemma.
Alla är vi olika i hur de tar på kroppen när man blir sjuk, vissa kan jobba ändå fast de är jätte sjuka medans för andra så kanske de bara räcker med lite feber så är de totalt däckade.
Kan vi inte bara tänka oss för och stanna hemma om vi inte mår nå bra! De minskar ju på sjukdommarna omkring oss, på jobbet, i skolan eller på dagis. Dessutom så tar du hand om din kropp och dig själv.. och i längden så gynnar det dig nog.
Skulle alla tänka sig för så tror jag att antalet sjuka på ett och samma ställe skulle minska.




Tänk på era med människor för i hela värdlden!
Nu sitter jag här som en moral kärring men va fasen.. de verkar ju behövas.. detta har jag tänkt på många gånger!.

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så! Men då det finns karensdagar så drar sig folk för att stanna hemma och sen finns det ju de som tror att de är oumbärliga på jobbet också. Och dessa människor förstör för dem som inte klarar av att jobba då de blir sjuka och det kan ju finnas massor med anledningar till att de inte klarar av det.
    Du får se till att det ramlar in en länk på facebook när du skrivt ett blogginlägg så kanske fler läser också. Du ska kunna koppla bloggen till My Blog Posts på facebook så sök den och lägg in adressen till din blogg där så dyker det upp på din profil när du skrivit en blogg.
    Kram!

    SvaraRadera