Summa sidvisningar

söndag 30 december 2012

Sill middag i vardagsrummet

Sitter vid middags bordet i vardagsrummet.. har ätit en mindre jul middag.
På tvn går bandy matchen mellan Broberg - Bollnäs, därför sitter vi vid fin bordet och äter idag för jag lyckades ju bli klar med maten lagomt till bandyn börja! :p
Jag är inte nå större bandy fans men visst tycker jag de är kul när de går bra för Bollnäs! speciellt när de spöar skiten ur Edsbyn på annandagen med 7-3!
Ska val dra mig in till köket och fortsätta baka snart. Var fruktansvärt taggad att baka mitt på dagen och drog fram en massa recept, men vaniljsockret räckte bara till chokladrutorna.. så iväg till affärn har jag varit och handlade samtidigt lite till nyår.
I morron blir de Fläskfilegryta med bldspenat och till dessert vitchoklad och creme fraiche ala Lena ( fick receptet av en tjej på jobbet) Receptet på  fläkfilegrytan hittar ni på http://ielliellaskok.blogspot.se/2012/12/flaskfilegryta-med-spagetti-och.html dock glömde jag då jag skrev de inlägget att skriva med att man ska strö lite parmesan ost över maten så blir de perfekt!

Nä de går inte att sitta här och dra när maten måste plockas av bordet och tvätten hängas...

Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar