Summa sidvisningar

lördag 8 december 2012

Snö i massor!

Igår morse när jag klev utanför porten så tänkte jag då jag såg upp på de jätte lika snöhögarna - Här bor jag!
Fasen va snö de var, mängder som säkert inte många missat.
Väl nere på parkeringen så läre jag sopa av  bilen och skulle väl egentligen nästan behövt skotta fram den! Bilen vart avsopad och då jag skulle åka iväg körde jag nästan fast på parkeringen för den var inte plogad alls på ungefär ett och ett halvt dygn!
Tanken slog mig att Näe jag gå upp igen och ringer och sjukanmäler mig för jag är ju faktiskt inte så pigg och så kör jag fasen nästan fast!
När jag tog mig loss och jag skottade min väg fram med volvon så släppte den tanken och jag åkte till jobbet.
Väl på jobbet så var parkeringen plogad! MEN denna ploggubbe hade lämnat en trekant av snö hög på just min parkeringsplats! Typsikt tänkte jag och la i backen, körde fram och backa igen några gånger tills de var lite plattare och jag kunde kliva ut bilen utan att bli för snöig.
På jobbet ringde jag Hc då jag i fyra dagar haft ont i nedredelen av ryggen och magen.. fick tid kl nio.
Tack och lov att jag inte jobbar långt från sjukhuset och att de går kulvertar från mitt jobb till sjukhuset. tog kulverten bort till sjukhuset för första gången och de tog mig 6 minuter att komma fram.
Riktigt smidigt och jag slapp sopa fram bilen igen och köra iväg i kylen.
Väl på Hc konstaterade läkaren som var en kopia av Magnus Uggla i uttryck att jag hade inflamation i bäckenlederna. Hur jag fått de vet jag inte. Fick iaf medicin för detta som ska ordna upp det.

Visst är de härligt med en massa snö och speciellt nu när de snart är jul!
Men att nästan köra fast på parkeringen och att behöva skotta och sopa fram bilen är väl ingen höjdare egentligen.

Idag är vi bara inne, har inte gjort mycket alls idag vi har diskat.
Om en stund kikar nog syrran in :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar