Summa sidvisningar

söndag 23 december 2012

Vilken stämning!

Äntligen är julstöket klart!
Sitter i vår väl städade lägenhet med adventsljusen tända och de är näst intill tyst i hela huset, va skönt!

Igår var de handling, slå in klappar och städning här hemma och idag har jag bakat Rågsiktskakor (matbrö) och fem minuters kola.
Ikväll har jag och syrran varit till Alfta Kyrka och sjungit in julen. Va fint de sjöng alla solister och kören! Bäst var en tjej som gått med syrran i skolan, tror hon heter Jennie? Vilken röst! jag rös när hon sjöng de var så vackert! Många andra var bra men hon, hon sjöng verkligen vackert!
Innan kyrkan var jag in till stallet och gav hästarna en varsin morot och kramade lite på Glöjmer, sen var vi till mommo och moffa en sväng och hämtade mina kvar glömda handskar. Jag tycks glömma mina handskar lite varstarns!
Alldeles innan kyrkan var vi på gamel mormor och gamel morfars grav och tände och la dit röda tulpaner och försökte skoffa undan så mycket snö vi kunde med armarna för de var mycket snö. Stenen syntes inte ens. Men nu lyser där en lyckta iaf och några tulpaner är nedstukna i snön.
När jag kom hem hade T städat klart gästrummet, diskat och damsugit av igen :)

I morron bär de av upp till Mamma och Pappa C för att fira jul :)



Jag önskar er alla en riktigt mysig Julafton! 

Go Jul! 

1 kommentar:

  1. Åh vad gulliga ni var som var till gammelmormor och gammelmorfars grav. Jag är så usel på att åka dit.
    Vi ses snart!
    Kramen.

    SvaraRadera