Summa sidvisningar

måndag 10 december 2012

Vackert!

Idag när jag klev ur bilen på parkeringen så slog tanken mig vad vacker det är med all snö!
Visst är de i början av vintern en barnslig förtjusning när snön faller, den barnsliga förtjusningen går ofta såsmåningom över i en sorts irritation för att de snöar så mycket och nu måste jag skotta igen eller nu måste jag sopa bilen osv osv.
Visst har min barnsliga förtjusning över snön börjat gå över de kan jag medge Men ibland när jag är ute stannar jag upp nån minut och bara ser mig omkring för visst är de vackert!
Sen kanske jag i nästan andetag svär över den förbaskade snön som gör mig blöt om fötterna eller gör hela parkeringsplatsen igen snöad Men den är väldigt vacker att se på! :)
Jag hoppas snön får vara kvar till strax efter nyår och sedan får den gärna tina bort i måttlig takt.

idag åkte jag hem från jobbet vid kl ett. Har så förbaskat ont i ryggslutet, det är beckenledbanden som är inflamerade och medicinen tar jag 2 gånger om dagen som jag ska men aj vad ont de gör då jag sitter för länge. Idag kunde jag tillsist knappt sitta på jobbet och då jag nu har ett höj och sänkbart bord så testade jag att stå emellan varven, de gick att stå ca 20 min åt gången sen vart jag tvungen att sätta mig igen. Väldigt frustrerande! Jag var tvungen att ge upp och åka hem och inta rygglägge. Så nu ligger jag här i soffan och ser söndagens ridtur försvinna i mitt längtans sinne, Fasen oxå!
Men ingen känner hur min kropp mår som jag och vill jag inte göra detta till något långdraget så får jag nog se till att hålla mig lugn och faktiskt vara hemma sjuk från jobbet några dagar fast jag inte alls har någon lust till det.
Går efter filosofin nu : Bättre att bli pigg en gång för alla än att dra på detta längre än nödvändigt för ont och äta den medicin jag gör, görinte gått för kroppen alls i längden.
Nog om det.

Nu i några dagar har jag följt en tjej som jag mailade mycket med förut. Hon och hennes man är i Taiwan och adopterar en liten pojke. Jag är så glad för deras skull! Otroligt glad. jag vet vad de har gått igenom och jag känner att jag är så glada för dem att det inte går att beskriva.

Igår skrev jag ett inlägg om pepparkaksgubbar och rätten varje människa har att vara unik.
Vilken respons jag fick på det inlägget! Skit kul! :) Har aldrig fått så många komentarer :)

Nu vet jag inte vad jag ska göra mer ikväll och jag ska ju egentligen inte ta mig för att göra så mycket heller så så var de med det!, ligger faktiskt och tycker lite synd om mig själv och jag brukar inte tycka synd om mig själv! Usch!

Så är de någon som känner för att svänga förbi på en fika så är ni välkommna! Jag smittar inte och jag har lussebullar i frysen och kok kaffe i skåpet! :)

1 kommentar:

  1. Ja visst är det vackert med snön. Men det man blir lite gnällig då det snöar mer och mer och mer för det räcker ju gott och väl med snömängden nu.
    Tråkigt att du skulle drabbas av den där inflammationen men om du tar det lugnt så tror jag det går över snart. Lagom mycket rörelse och en del vilande ska nog göra susen.
    Det var ett bra inlägg du skrev igår och många har läst det då jag länkade till det på min facebooksida. :-)
    Kramen.

    SvaraRadera