Summa sidvisningar

söndag 2 december 2012

1 advent

Helgen har verkligen gått i julens tecken!
Jag har bakat lussebullar och satt upp julgardiner i köket och ljustakar och stjärnor står det i alla rum utom vardagsummet som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med för att få de juligt så den stora frågan är nu hur vi ska göra för att få de juligt i vardagsrummet oxå! 
Tänker inte byta gardiner där, de som sitter uppe är svarta.. och möblerna är mörka och väggen är ljust isblå.. lite kallt rum tyvär men har en fundering på att föra in rött och guld i form av ljus och sådant, passar de ihop rött och guld? blir lite varmare känsla då tänkte jag. Vad tror ni? skriv gärna en komentar! De är många som läser men få som komenterar.

Annars i helgen så har vi varit till A och L och fikat, tror jag fick en tårtbeställning oxå!? :P till mellandagarna då deras son fyller 1 år.

I år slog jag till med nått "stort" jag skippade den traditionella advents ljusen med mossa och doningar och köpte oss ett plåt? fat ist och satte där blockljus. Varför? jo jag orkar inte fixa med mossan och minsta katten tycker att de är jätte roligt att dra upp de små dekorationerna jag satt i mossan så de blir alltid små spår av mossa och så hittar man någon dekoration liggandes på golvet då och då. Och jag ville uppdatera lite och vara lite modern ;)

Snart kommer svärföräldrarna på fika.. kaffet är kokat och så funderar jag på att bju på lite glögg oxå.




1 kommentar:

  1. Rött och guld passar jättebra med era mörka möbler och gardinerna. :-) Ös på med sånt du så ska du se att du upplever rummet varmare sen.
    Smart att köra med blockljus. Nu är jag inte så modern så här är det mossa och dekorationer men Snoozen är rätt duktig på att låta bli dem också.
    Kramen.

    SvaraRadera