Summa sidvisningar

måndag 12 november 2012

Tårta

Igår var jag och syrran upp med en tårta till pappa christer då de var hans dag :), dvs farsdag.
Syrran gjorde tårtbottnarna då hon är så bra på de och jag la ihop den och garnerade.
Tårtan fylldes med hallonsylt+färska mosade hallon, och egen påhittad "vit chokladmousse".
Vi vart bjudna på kycklinggryta och kaffe och brownies som syrran bakat och så åt vi av tårtan såklart.

 
 
Igår kom T hem efter en 62 timmars arbetshelg på arlanda, jag är inte de minsta avundsjuk på de 62 timmarna på så få dagar men nu är han ju hemma i 5 dar ist då så ;)
 
Nu ligger ja i soffan med 2 filtar på som vanligt och tjocksockar.. känner mig frössen.
Har funnit ett nytt favorit te! Green the thai med kanel och ingefärsrot de är super gott och luktar lite juligt dessutom :)
Räknade idag och de är bara 6 veckor till jul! och baka lussebullar måste jag ha hunnit gjort till första advent oxå!
Ska bli mysigt med advent och jul. Ljusstakar,julstjärnor, lussebullar m.m m.m.
 
Ska nog ta och göra mig en kopp te nu :)

1 kommentar:

  1. Vi smakade på te'et i mörest till frukost. Reagerade på att det var väldigt lite färg på det men desto mer smak. Det kändes först som om det smakade glögg men sen kändes det som pepparkaka så nog var det ett juligt te. :-) Tack för smakprovet. Får se vad Christer tycker, om vi ska köpa den sorten kanske. Annars har jag ju massor med te att dricka upp förstås...
    Ja huvvaligen... snart är det jul... då kommer genast tanken: Hur ska jag hinna med allt eller rättare sagt orka med allt som ska göras till dess... Men det blir jul hur det än hinns med så det så.
    Kramen.

    SvaraRadera