Summa sidvisningar

måndag 5 november 2012

Idag...

Måndag..
Klivit upp, var faktiskt hyffsat pigg kl 05.00! de händer inte alls ofta att jag är pigg vid den tiden. Kanske de beror på att jag haft en mysig helg? Mys med hjärtat och god mat och brasa hemma hos mamma och pappa c. De är så omtänksamma. Jag är glad att jag har dem!
Äter frukost och åker till jobbet, jobbar.. åker och handlar, ner på apoteket och så hem och äter och donar lite innan jag finner att NEJ jag orkar inte, varför håller jag på och ordnar och fixar fast jag är så trött!? Tänkte att ja de är ju inget som inte kan vänta till i morron så jag la mig i soffan och där har jag legat tills nyss då jag kröp ner i sängen ist. Så nu ligger jag här med datorn i knät och en katt på varsida, den ena kurrar så mysigt medans den andra stirrar på mig och har antagligen tänkt sitta så tills jag ger med mig och klappar. Hon skulle nog kunna sitta så i tim tal. Har vaknat mitt i natten av att hon suttit så. Kanske hon vakar över mig? Hon är bra klok min gamelkatt.

Fick ett tips idag, att jag varje kväll ska tänka på något som varit bra under dagen, kanske något jag gjort eller helt enkelt bara något som varit bra. Ett bra tips tycker jag.
Så medans jag försöker lära mig att leva i nuet så tänker jag oxå varje kväll tänka på något som varit bra med dagen.
De som varit bra idag är tex att jag fått ett höj och sänkbartbord på jobbet, äntligen! och att jag dessutom kommer dela de bordet med en person som är trevlig och ordningsam, så jag kommer nog slippa börja arbetsdagen med att städa efter någon annan.
En annan bra sak idag är julknäcket jag köpte hem. De är så gott med julknäcke med ost på och så doppar man de i varm choklad, då infinner sig en liten bit av julen tycker jag.
Visst har de varit en bra dag förövrigt med men nu skulle jag ju inte hårddra dagen över en "kam" utan tänka på någon del här och där.

Ska nog ta och släcka lampan nu, men avslutar blogg inlägget med en dikt jag tycker är fin och tänkvärd. Med denna vill jag säga, gör din dag till en bra dag, ta ett steg frammåt, lev i nuet och möt någon med ett leende på läpparna :)

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mer innehåll
än du redan givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen i dag har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.

Go natt sov gott på er!

1 kommentar:

  1. Är vi omtänksamma??? Det är det ju du som är! Vi är så glada att vi har dig också. :-) Hoppas bara att kunna ge tillbaka så mycket som du ger mig/oss.
    Ja Mizzie är en klok katt hon.
    Bra tips att tänka på något positivt som hänt under dagen innan man ska sova. Ska försöka med det jag med.
    Jamen julknäcke med julskinka på är bäst ändå det. Fast då ska det inte doppas i chokladen. ;-)
    Tack för att du finns!
    Kram.

    SvaraRadera