Summa sidvisningar

lördag 20 mars 2010

Ordspråk

Envisan är bättre än rättvisan!

Människor är som pusselbitar - de finns alltid två som passar ihop.

Jag vill inte sätta världen i brand, bara tända en liten eld i ditt hjärta.

De äkta miraklet är inte att gå på vatten eller i luften utan att vandra på jorden.

Tänk fel om du vill, men tänk själv!

Ju längre du sover, dessto kortare blir livet.

Om du möter en människa utan leende - Ge henne ditt.

Lär dig livets stora gåta - Älska glömma och förlåta.

Varje utgång är en ingång till något annat.

Ont om pengar har många gott om.

Framgång ger vänner, motgångar prövar dem.

1 kommentar:

  1. Tack för besöket igår. :-) Jag tycker alltid det är så roligt när mina barn vill komma och hälsa på.
    Ordspråket "Kör dig livets stora gåta..." broderade jag en gång på en liten vepa, (sån man sätter på väggen) det enda jag broderat i mitt liv, den fick jag inte ta med mig när jag skilde mig så den finns kvar hos er far och han kanske behövde den bättre än jag. Men jag hoppas att någon av er får den så småningom.
    Kram.

    SvaraRadera