Summa sidvisningar

måndag 14 december 2009

Orättvis värld!

Jag mår illa!
Jag tycker att reinfelt kan ta sitt tjocka ägg huve o köra upp de i sitt lata arsel!
Eller ännu bättre! dela med sig av sin månadslön kanske!
Hur F-N tänker de som sitter på sina lat arslen i regeringen egentligen?
Jag mår illa bara av tanken på deras sjuka tänkande om hur sverige ska se ut!
Ja till att sätta dem att leva på existens minemum ett år! Ja till att de ska få förståelsen för de "små" folken, de som söker jobb o anstränger sina arslen av sig för att få varje månad att gå runt.
Jag mår illa av att se vilket fördärv de har lett sverige in i.

Allvarligt.. De räcker nu va! Orkar inte med fler motgångar, arbetslöshet, hus som ska säljas m.m
Kan jag/vi snälla få något posetivt att se fram emot!
Kan vi få lite medvind!! Snälla snälla snälla!

Ge mig styrka!

Funderar på att sätta in en annons i Lokal tidningen: Svart jobb sökes! för att få in lite extra klirr i kassan, då moderaterna ställt till det men a-kassa och en jävligt dum 30 dagars regel.
Så behöver du arbetskraft! Ring MIG!!

Ja! Jag är arg och förbannad och frustrerad och lessen.

2 kommentarer:

  1. Håller med! Det är inte klokt! Röd regering nästa år tack!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan inte annat än att hålla med dig. Det är bedrövligt att det får fortsätta på detta vis. De arbetslösa får minimalt med pengar och får vänta evigheter på första utbetalningen. De som är sjuka ska inte få fortsätta vara sjukskrivna utan måste nu stå till arbetsmarknadens förfogande. Vilken arbetsmarknad??? Den arbetsmarknad som inte ens lyckas ge friska människor jobb? De sjukskrivna som idag jobbar halvtid och är sjukskriven på halvtid (eller har sjukersättning) ska nu söka ett till halvtidsjobb! De halvtidsjobb som de arbetslösa inte kan ta för de knäppa reglerna kanske??? Nä, håll inne lönerna över jul för regeringens anställda och låt de lönerna gå till alla som väntar på olika ersättningar istället. Regeringens anställda klarar sig säkert utan de pengarna för de har säkert stora buffertar.
    Kämpa på!
    Kram.

    SvaraRadera