Summa sidvisningar

tisdag 29 december 2009

Mysig Jul!!

Jag/vi har haft en mysig jul!
Dan före dopparedan åkte vi till falun och sov där 2 nätter och firade jul med H´s familj!
På juldagen åkte vi till mamma o C i Järvsö o firade jul med min familj.
De var mysigt på bäggeställena men självklart tycker jag de är mysigast att fira med min familj! (konstigt vore de väl annars!)
I söndags åkte vi hem från Järvsö, på dagen innan vi åkte hem så åkte vi slalom/bräda i järvsö backen! de va roligt men jag fick nå fruktansvärt ont i benen så jag åkte bara några åk. De hade kommmit mer än 3 dm nysnö under kvällen o natten före så de var mycket snö i backen o stora snö "vallar" att ta sig mellan o igenom, jag tycker inte de är nå vidare när de är för mycket lös snö men H han älskar när det är ny snö! o hade nog gärna varit den första som åkte i backen på morronen överhuvetaget!!

På annandags kvällen var jag ut o skottade snö! mm så mysigt o roligt de va! men jobbig!! med tanke på att de kommit ungefär 3 dm så va de lite tujngt o mycket! Å jag gjorde en snöängel... haha... man blir aldrig för vuxen för att göra en snö ängel!!
Nu var de så mycket snö att jag nästan försvann när jag slängde mig bakåt :P å de va svårt att röra armar o ben i försöket att göra en ängel men jag lyckades rätt bra iaf!

Jag har haft en bra o mysig jul o jag tror att även H tycker det fast han är inte lika mycket för julen som jag.
Jag har laggt ut lite bilder på bilddagboken min, så de är bara att gå o kika, ja de ligger ungefär samma bilder på FB oxå.
Lite krångligt va de att lägga in dem eftersom att min dator nu är helt traskig o man ser inte mycket eller ingenting alls förutom en massa olika färger på skärmen :(
Så jag har suttit o lagt in dem på H´s dator o den är ju kopplad till tvn så de vart lite klurigt men de gick!
Jag saknar Min egen dator!!

Igår vart jag förkyld! hade lite känningar i söndags oxå men igår låg jag hela dagen i soffan o de värkte i hela kroppen o snörig är jag, idag känns det bättre! men är fortfarande snörig o de sitter lite åt luft vägarna men jag känner mindre febrig o piggare idag iaf!
Jag fick ett tips på förkylnings medecin av min morbror L.
Man ska värma en skvätt whiskey och honung och skiva upp ett par vitlöks klyftor o sen skölja ner dem med whiskeyn med honung i, sen ska man vira in sig i en filt och svettas!
Så de gjorde jag! men FY va äckligt de var!
Han hade fått tipset av en operalärare han haft förut, o han hade testat o tyckte att de funkade så jag tänkte att jag kan ju testa!
De klarnade ju till i näsan iaf lite grann men de kan ju ha varit för den starka lukten!! hehe.. hoppas de hjälper!
Jag har en vitlöks andedräckt som heter duga nu iaf!!

Nyår ska vi fira här hos oss,med goda vänner, vi ska ha knyt kalas! =) De blir nog en rätt lugn tillställning är det tänkt å de är skönt.

Nu sitter jag o väntar på H som jobbar över även idag!! ensamt o sitta här hemma själv.. mest hela tiden..
Men idag fick jag besök av J o S iaf! de va de som kom med whiskeyn :) hehe.
Jag bjöd på glögg, choklad snitt och lussebullar!.

Nu hoppas jag H kommer hem snart! för nu är hon halv 8 o han brukar komma hem vid ungefär 8.

Gott nytt år på er allihopa!!

1 kommentar:

  1. Tack för att du bidrog till att jag/vi fick en mysig jul!
    Kram.

    SvaraRadera