Summa sidvisningar

torsdag 9 juli 2009

Storm

Regnet vräker ner ute o de blåser som fasiken! inget väder att gå ut i inte o speciellt inte är man inte äger ett paraply eller ett regnställ. Paraplyt har gått söder o eftersom de har varit varmt nån vecka så har jag inte tänkt på att skaffa ett nytt.
Sen i söndag har vi haft H´s finska kusin här, han skulle köpa en motorcykel, igår köpte han den o idag ska han köra hem, ii det här skit vädret!! ja sa att han fick stanna nån dag till om han ville men de ville han inte, för han hade ju biljett bokad på båten. Så jag hoppas vädret blir bättre o att han kör lugnt o försiktigt sen nä hn ska till o åka. Det har blivit mycker finska här hemma de här dagarna o de känns tråkigt för mig eftersom jag inte förstår eller pratar finska själv. Nästa gång de kommer hit nån finsk talande som kan lite svenska då får de så lov att försöka prata svenska så en annan oxå kan hänga men o prata lite.

Igår va jag till mamma o C i Järvsö o sen åkte vi o gratulerade mormor på henner födelsedag.Så jag hade en trevlig dag igår! =) Ska lägga in lite bilder på bilddagboken nu tänkte jag.

Ha en bra dag i skit vädret.

1 kommentar:

  1. Du får ta och lära dig finska, tror jag. Mest för din egen skull så du slipper känna dig utanför. H kanske kan tänka sig att kosta på dig kurser för att få prata finska?
    Förstår att det är frustrerande att inte förstå vad som sägs runt omkring dig i ditt eget hem.
    Hoppas det gått bra för kusinen på vägarna i detta väder.
    Vi var ute på i em. Först till Ljusdal och sen handlade vi i Färila och så fikade vi hos Kicki (Christers ex) och hon har två söta hundar som var på mig hela tiden och ville leka. Vore jag inte allergisk skulle jag gärna var hundvakt till de där sötnosarna. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig.
    Ha det gött!
    Kram.

    SvaraRadera