Summa sidvisningar

lördag 4 maj 2013

Mindre slagfält...

I torsdags stod jag och diskade medans karln lagade mat, vi bytte göromål för en gångs skull, visst händer de ibland annars oxå att T lagar mat och jag diskar men de är oftast tvärt om.
Iaf.. jag diskade och var precis klar med disken och skulle till och plocka reda på ett trasigt glas med en massa glas skärvor när jag på något vis slinter och skär ett rejält jack i vänster tumme. Blon spruta ner golv, kyl och frys och skåpluckor.. de såg ut som ett mindre slagfält! Fick papper på papper av T men de slutade inte blöda, de gjorde heller inte ont alls så jag tänke att de kanske inte var så farligt. Då de äntligen slutat blöda hyffsat och man kunde se hur de såg ut så insåg jag att jag nog lära åka till hc för att kolla så de inte behövde sys eller liknande.
Väl på sjukhuset/hc där man alltid måste boka tid så var de inte lätt att få kontakt med någon personal då klockan var 16.50 och stängnings dax.
Fräck som jag är så knata jag in till en läkare och frågade vad jag skulle ta mig till? Fick vägvisning mot läkarjouren.
Var lika fräck igen och knatade rätt in där och visade upp tummen. Ficke ett "Oj de där måste någon kika på, sätt dig och vänta" satte mig och väntade och tänkte för mig själv att här blir vi längen. Men va fel jag hade! vi satt i ca 3 min sen kom både sköterska och läkare och skulle kika.
De konstaterade att jag måste sys! så fem stygn senare och bara 45 min på sjukhuset så var jag påväg hem hel igen! :)
De har aldrig gått så fort när jag besökt sjukvården som då och jag antar att de var för att jag kom in med ett öppet sår som blödde.
Sydd har jag aldrig tidigare blivit heller.
När vi kom hem fick vi värma vår kalla mat och T fick torka skåpluckor och kyl/frys ordentligt.
Jag får inte diska på några dagar så de får T sköta nu tills han åker iväg på jobb igen sen får jag väl skaffa mig ett par diskhandskar.

Helgen har hittills varit lugn. T ska på nå bandy grejs ikväll och jag ska? tänkte roa mig på nå vis iaf.
Har börjat få söndagsångest med :O en och en halv vecka innan jag ska börja jobba igen, känns hemskt onödigt!

Trevlig lörda på er! :)

1 kommentar:

  1. Det gäller att vara fräck ibland om det ska hända något. Men när du kommer dit med astma får du väl också hjälp rätt snabbt kan jag tro.
    Skönt att slippa diska på ett tag och det vill nog till att du har rejäla handskar när du ska till och diska sen. Om T diskar undan ordentligt innan han åker så kanske du kan få hjälp av dina syskon med disken om du lagar mat? Eller vad tror du? ;-)
    Annars får du åka till andra och äta istället. Hit t.ex.

    Skjut undan tanken på jobbet i minst en vecka till.

    Kramen.

    SvaraRadera