Summa sidvisningar

tisdag 14 maj 2013

Blommor och blad

Vår sommar balkong!
 
Tusenskönor i en fin plåtburk jag lånat av mamma
 
 
Vacker rödblomma men kommer inte ihåg namnet på den
 
 
Blå Penseer
 
 
Tomatplanta och Gurkplanta vi fått av T´s mamma
 
 
************************************
 
Idag har jag mest suttit med telefon bredvid mig känns det som... nu är de bara att längta tills slutet på Juni och hoppas jag håller tills dess.
Det är otroligt hur dumma endel är och oärliga dessutom, men de får stå för dem då jag vet vad som är rätt och sagt.
Åter igen... detta är inget jag vill beskriva i klar text i bloggen än men när de är klart och över så ska jag skriva.
 
Annars idag har jag tagit bort stygnen från tummen, de gick bra. Nu sitter där bara en äcklig sårskorpa :/ men den lossnar nog snart.
Undra ja hur pass till ärr jag kommer få!?
Men de är väl strunt samma för tummen sitter ju kvar :P
 
Igår tog jag och åkte en sväng till Mamma och Pappa C, vi var till tallåsen och kika på möbler och så var vi in på en loppis i ljusdal. Jag och mamma hann även med en sväng på en gardinaffär i Järvsö där jag såg ett jätte fin tyg som skulle bli jätte bra som vardagsrumms gardiner, och jag har faktiskt en tanke att jag ska sy gardinerna själv! Men jag köpte inget tyg igår.
Köpte däremot en tyg väska! Jag har aldrig ritkigt gillat tygväskor fast just denna fastnade jag för så den fick följa med hem.
Tycker den är rätt söt och jag har ju en liten kärlek till rosor så de passar väl bra ändå fast den är av tyg :)
 
 
 

1 kommentar:

  1. Som jag sa till dig tidigare så är det en Dahlia den blomman som du inte minns namnet på.
    Dumt folk finns det gott om och vissa har en förmåga att bara minnas det de vill minnas och förtränga allt annat.
    Ja det är då en evinnerlig tur att tummen sitter kvar i alla fall. :-) Den är bra att ha när du ska sy gardiner. :p Jag hoppas du kommer att köpa det fina tyget för det var ju något speciellt med det.
    Kramen.

    SvaraRadera