Summa sidvisningar

tisdag 4 september 2012

I min rosa jumpsuit

Ligger hemma i soffan i min rosa jumpsuit med en filt på. Fick världens astma attack på jobbet igår.. hann vara där 15 minuter sen satte de igång. Vid kl 10 och ett antar inhalationer ventoline senare gav jag upp och åkte till sjukhuset för at få lite hjälp, fick syrgas och kortison tabletter. Har sovit som en kratta i natt och jag brukar inte ha problem med sömnen men anledningen till detta var ju astman och att jag var så slutkörd i kroppen. Visst är jag bättre idag men långt ifrån bra.. klen och skakig och astman hänger i lite idag med så jag blev hemma idag med :( usch, hatar att ha astma och hatar att vara hemma från jobbet. Men kommer ju förhoppningsvis att ha rättat till sig så jag kan va igång i morron igen! :) Karln har åkt iväg på stopp jobb igen.. får se när han kommer hem, kanske lördag, söndag eller förhoppningsvis fredag! :) Igår kväll satte han upp en av de två snygga taklampor vi köpte i Lördags, Har nu en super snygg lampa i köket ovanför köksbordet :)Bara Vardagsrumms lampan som skulle kommit upp du. Men de va lite krångel med den.. måste bytas sladd? skarvas? ja för kort va den iaf.. och undra om de saknas nån del!? Nån som känner sig manad att komma och hjälpa mig att få upp den? :) Funderar på att hyra mig en film via boxen.. de är ju inte såå bra program på tv på förmiddagarna. Just nu står "The voice" på i bakrunden och de pratar om hollywood fruarna. De är ett underhållande program tycker jag. Vilka olika personligheter de är med, kära nån. Gunilla är ju bara ja Konstig! Maria är Underbar och hon den där Isabell? är ju ja... finner inget passande ord. I vilket fakk så faller programmet mig i smaken :)Något man bara behöver se på och inte tänka. Ha de bra idag! ser ut att bli en fin dag ute idag :)

1 kommentar:

  1. Ja det är då bedrövligt att du ska få astma på jobbet men klara dig från astma då du är hemma och ledig. Och att det inte görs något på ditt jobb så du och andra med samma problem får ett drägligt arbetsliv. Det skulle både företaget och de astmasjuka anställda vinna på.
    Har inte hört om det är nån här som känner sig manad än att byta sladd/sätta upp din lampa... jag är ju inte så haj på det...
    Jag hittar aldrig några bra program på tv på dagtid, knappt ens på kvällstid. :-) Tur att datorn finns. :-)
    Kram.

    SvaraRadera