Summa sidvisningar

lördag 8 september 2012

Vad samtalar ni om?

Jag har på senare tid eller egentligen rätt länge upptäckt att samtalsämnena ofta kretsar kring människors barn, deras göromål, toalett bestyr och allt va som kan tänkas vara och hända när man har barn. Jag som vuxen som än inte har något/några barn kan tycka att de faktiskt är tråkigt att bara prata i barn hela tiden då man umgås med bara vuxna, då detta sker och samtalsämnet bara kretsar kring dessa små söta barn så känner jag mig faktiskt riktigt utanför just för att vad ska jag tillägga i den diskutionen?, även fast jag tycker de är roligt med barn och vill skaffa egna nått tag så känns de tråkigt då de bara, ofta och helst länge är just det samtalsämnet. Visst kan jag tänka mig att de är roligt och rätt lätt och intressant för den/de som har barn att prata om sina barn och andras med för den delen.. Men måste det verkligen va de största samtalsämnet när vuxna med barn träffas utan eller med sina barn?. När sådant händer så tycker iaf jag som ännu inte har några barn att de blir jätte tråkigt då jag inte alls har något att tillägga och mest sitter och hoppas att samtalsämnet snart byts och kanske gör ett tappert försök. Kanske de blir så för mig den dag jag får barn med men jag kan lika väl tänka mig att de kanske kan vara skönt att prata om annat oxå. Med detta vill jag väl egentligen säga att visst tycker jag de är ok att folk pratar om sina barn här och där men man borde väl oxå kunna prata om andra saker!? Tex, jag älskar "mina" hästar och "mina" små ridelever och skulle kunna prata om dem i evigheter just för att jag tycker att de är så roligt. Men då jag vet att kanske personen jag pratar med inte är av samma intresse eller helt ekelt inte har något att tillägga till det samtalsämnet så försöker jag hålla de kort så att mitt sällskap även får prata om sådant hon/han har något att tillägga om. Känns som att jag sitter någonstarns "in between" och de är rätt trökigt faktiskt. Kan du/ni som har en eller två eller kanske tre ungar förstå vad jag menar med detta? kanske du som sitter där utan någon ungen förstår hur jag menar och känner? ****** Gör några sjärnor som mellanslag då bloggen inte längre vill flytta ner en rad då jag försöker, därför sitter allt jag bloggar om ihop i inläggen även om de skulle vara så att jag bytt ämnen eller försökt hoppa ner en rad.***** Idag sov vi länge, kom inte i säng förns strax efter 3! vi satt uppe och pratade om diten och datten halva natta.. mysigt! :) Känner mig lite sliten idag. Har handlat och ska väl nått tag ta och laga mat och slänga ihop en blåbärspaj :)

1 kommentar:

  1. Jag förstår så väl hur du känner dig. Och det blir inte bättre när man kommer upp i min ålder för då sitter "alla" och pratar om sina fantastiska barnbarn... och jag förstår att de är de mest fantastiska varelser som finns på denna jord men som sagt.. det borde väl finnas annat att prata om också, vuxna emellan.
    Samma sak på fb förresten. Statusuppdateringarna om snuviga ungar, förstoppade ungar, sjuka ungar och söta ungar blir lite för mycket ibland så då scrollar jag snabbt förbi. Tyvärr kan man inte göra det i verkliga livet... scrolla menar jag.
    Kramen!

    SvaraRadera