Summa sidvisningar

lördag 22 september 2012

Ljus

Igår kväll sprang T här och tände värmeljus i lägenhetens alla vrår för att vi förhoppningsvis skulle få upp värmen lite och för att vi skulle ha de mysigt till middagen. Varmare vart de i lägenheten temperaturen va upp "ända" till 20 grader! I morse när jag klev upp gjorde jag samma sak, sprang runt och tände värme ljus, inte lika många som igår men några st iaf. På tv bänken ligger nu en vit liten ask som Bollnäs Bostäder lagt dit som ska mäta temperaturen. Jag hoppas innerligt att den är rättvis och verkligen visar hur kallt de är här. Bollnäs bostäder är under all kritik kan jag tycka hur de sköter värmen. Igår 3 grader kallt ute och 16 grader varmt inne! Har inget hänt i mitten på nästa vecka så kommer de motta ett väldigt argt samtal från en missnöjd kund. Händer de inget så kommer hyresgästföreningen bli kontaktad. Gu va jag längtar till den dag man har ett eget hus och kan reglera värmen själv! Nu måste jag sätta fart och plocka ihop lite grejjor som ska skänkas till kvinnojouren!:)

1 kommentar:

  1. Ja ligger den på tv-bänken så lär den ju visa varmare då tv:n är på...
    16º som inomhustemperatur kan ju inte vara acceptabelt. Hör med hyresgästföreningen om det. Sen att fönstren inte är tätade så det drar ifrån dem borde heller inte vara acceptabelt. Billigare hyra vore ett bra sätt att kompensera de missnöjda kunderna. :-)
    Kram.

    SvaraRadera