Summa sidvisningar

söndag 16 september 2012

Jag tycker om söndagar men samtidigt inte...

Kaffekannan står på spisen... och de doftar nykokt kaffe... luktar rikitgt gött! de är söndag och jag tar en paus i allt donande. Söndagar är rätt bra ändå har jag upptäckt sen jag började vara ledig både lördag och söndag. På lördagarna gör jag/vi oftast något roligt och söndagarna går åt till att dona hemma. Med detta vill jag säga att söndagar faktiskt är en helt förträfflig dag då man kan ta och dona och fixa hemma. Ur en annan synvinkel så är söndagar inte alls bra! såvida man inte har jobbat hela helgen och får "helg" först på måndagen, är man en sån som jag då som är ledig lörda och sönda så är ju även söndan rätt trökig för att helgen tar slut och de snart är måndag. Men varför tänka på de!? :) Helgen här har varit rätt lugn, jag var på stan med ett par vänner igår och åt lunch medans T var hemma och kurerade sig och slapp följa med på stan :p Facebook på gott och ont! Va gjorde man innan facebok!? Hade ett mer privat liv, mer umgänge med sina nära och kära? inte ett beroende av att veta vad alla andra har för sig just Nu! Jag skulle inte kalla de att jag är beroende av facebook, men eftersom att jag är riktigt nyfiken av mig så är de ju rätt intressant att kika in på facebook lite nu och då. Jag är en flitig besökare och uppdaterar min status med både text och ibland bilder. Frågan är då! - ska man verkligen lägga ut allt? Vill mina vänner veta när jag gått på toa? hur skitiga strumpor jag har eller hur högt mitt diskberg är!? ja detta var bara exempel på liknande saker man kan läsa om och se bilder om på facebook. Visst kan visa statusar vara roande och intressanta men när man kommit så långt att man uppdaterar sin staus med att man är kissnödig då börjar de gå lite långt anser iaf jag! Behöver världen veta att du går och kissar? Facebook är verkligen på gott och ont och visst väljer jag vad jag vill läsa, frågan är bara, vill du lägga ut att du är kissnödig eller att du och din pojk/flickvänn haft de jätte mysigt i..... Vill ingen hålla något för sig själv längre? eller kanske gränsen för vad som är privat är mycket lägre nu än förr? En fundering bara... Nu ska jag njuta av sista skvätten kaffe och sen ta och hänga tvätten. Ha en skön söndag! :)

1 kommentar:

  1. Nog är söndagar mysiga dagar allt. Det är ju den dan som det är "tillåtet" att ta det lugnt. Slöa eller göra lite vad man vill.
    Jag håller med dig om att det gått lite för långt när folk skriver i stort sett allting på fb. Jag vill inte veta när nån går på toa! Inte vilken färg på snoret deras barn har heller! Det blir lite löjligt då man lärer skriva om ALLT!
    Jag blir som så att jag scrollar förbi en massa då det blir för mycket statusuppdateringar på vissa. Då kan jag ju missa nånting men skitsamma. Sen tycker jag det är jobbigt då folk delar med sig av andras bilder och liknande i all oändlighet. Och för att inte tala om de här uppdateringarna där man ska gilla, kopiera och klistra in uppdateringen på sin egen "vägg". Det bara vägrar jag göra!
    Ha det gött!
    Kramen.

    SvaraRadera