Summa sidvisningar

lördag 5 november 2011

Äntligen!

Äntligen inföll blogg lusten igen! :)
Har redan gjort ett inlägg i http://ielliellaskok.blogspot.com/ :)

Nu har jag lång helg dvs ledig freda, lörda och söndag :)
I torsdags efter jobbet åkte jag till videohallen och hyrde " Water for elephants", köpte mig en flaska vin och åkte hem och mös ner mig i soffan.
Filmen som var i kategorin drama var jätte bra! Lite sorglig och fylld med spänning och kärlek.
Ska tillägga att jag inte satte i mig hela flaskan vin utan bara ett glas :P

Igår rännde jag runt halvaa Bollnäs kändes de som, iväg till Sörängs skroten för att köpa mig en ny torkar arm till bilen då den vänstar saknar fjäder och inte ligger på som den ska vilket såklart resulterar i att jag inte ser ut så bra som jag ska när de regnar :S
Väl på skroten gick jag in och bad om att få köpa en torkar arm.
Den kvinnliga expediten sa - nää.. vi har ingen här men kan beställa hem från ilsbo.
jag - ok men när har ni den här då?
Kvinnan - på tisdag..
Jag -ja ni har ju så tokiga öppettider.. 7-16.. undra när jag ska lyckas hämta den då, då jag jobbar till 16.. Kan någon annan hämta den?
Kvinnan- Ja.. MEN de är inte torkarBlad du behöver då?
Jag - ÖHM Nä.. En TorkarArm till vänster sida, fjäderna har ju låsnat så den ligger inte på som den ska på rutan!
Kvinnan - Jaha...

Lite smått irriterad gick jag därifrån, jag visste vad jag skulle ha när jag kom dit och jag vet varför jag ska ha den.. Skulle jag bara köpt nya torkarblad så inte hade de för allt i världen inte löst problemet!
SUCK.. Fick lite av en känsla av att hon den kvinnliga expediten inte alls trodde att jag förstod ett dyft av vad jag skulle ha.. Men ack så fel hon hade!
Mohahaha.. Men seriöst.. alla kvinnor är inte helt bakom när de kommer till sådana saker. Inte för att jag kan laga bilen själv om något skulle gå sönder Men jag har väl huve nog att se vad som är traskigt speciellt när de är en sån uppenbar grej.
Men ajja.. Vem vet kanske är de vanligt att de kommer in en massa dumbommar til skroten och tror de vet en massa.

I natt kom <3 hem från Bandyn Bollnäs-Sandviken och de var tydligen den bästa match han någonsin sett :)
I natt var jag även en riktig bitch.. Jag ringde securitas på grannen igen.. andra gången på ca 6 månader.
Jag blir så less på hans jävla skrikande på sena kvällar, nätter och tidiga morrnar.
Han måste ha något fel i huvet eller så intar han hemskt olämpliga medel!
Men när någon i lägenheten bredvid skriker för full hals stup i kvarten så att man inte kan sova eller så att man vaknar de tycker jag inte är OK! Hade han haft fest nån helg ibland hade jag inte brytt mig men detta skrikande! fy fasen.
Ja hoppas de blir tyst nu då!

Idag har vi varit till Kicki och Jörgen och fikat :) riktigt trevligt!
Nu sitter jag här och smuttar på ett glas vitt vin och väntar på att <3 ska vakna så vi kan se filmen "bridesmaids"
Helt klart en jätte bra film och ont i magen får man då man sett den av allt skrattande.
Jag och Tessan var på den på bio. Kan starkt rekomendera den!

Ha en mysig lörda kväll! :)

1 kommentar:

  1. vi måste ses snart tycker jag :) kan inte du,jag Andreas och Tommy käk middag nån kväll :)?

    SvaraRadera