Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

Hur gör du?

Till helgen är de första advent :) Och de är mycket prat om när och hur mycket julpynt man ska plocka fram.
Hur gör du?
Jag plockar fram ljusstake och julstjärna freda/lörda innan och väntar några veckor med julgardiner och tomtar.. Har jag de framme för länge så tröttnar ja.
Så vad är "rätt" och vad är "fel"? ;)

Något jag har stört mig på läänge är hur vuxet folk gör när de är förkylda.
Visst man ska inte gå runt och störa sig på va folk gör men jag tycker de är dålig uppfostran eller uppförande om man sitter och hostar hursom helst, nyser snorar och donar. Ja menar är de så svårt att vända sig bort och hosta/nysa i armvecket? så de slipper stänka saliv på andra? eller att inte dra in snor i näsan så de slurpar i näsan, äckligt att lyssna på! Visst kan de va jobbigt med rinsnuva och visst läre man dra in ibland men köp näsdukar så slipper ni svälja halva hjärnan! ;)
Samtidigt då jag ser detta så funderar ja.. va lär sig barnen? lär de sig samma kassa uppförande? Usch.

Ja nog om detta :)

Har jobbat idag.. och de har faktiskt flytit på bra idag, knappt så jag vågar tala om de så jag inte jinxar de ;)

Igår när jag va på väg från träningen så knackade en gammal dam på rutan på bilen.. tänkte - men va gör tanten här ute på mörka pakeringen nu!? Jo hon ville lifta ner till församlingshemmet för hon hade missat bussen till sin kör övning, klart hon fick lifta dit! De va ju jäkligt halt ute och jag kunde ju inte låta tanta gå. Men vem liftar idag!? Jag hade aldrig vågat lifta! Men hon kanske såg att de va en liten tjej som klev in i bilen och tänkte väl att ja hon kan ju inte va nå farlig :P
Tanten hann iaf i tid till sin kör övning :)
Funderar om ja ska åka iväg idag med? hoppas bli beroende av detta så småningom! :)
Lite träningsvärk har jag ju idag men tänkte att jag kunde kanske ta lite löpband idag *läs gå band ;)* och kanske nå annat lite lämpligt då jag inte alls har nån lust att gå på promenad ute nu i mörkret och halkan.

Ja får se hur ja gör..

Ha en bra kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar