Summa sidvisningar

fredag 14 oktober 2011

Terapi för själen!

Sitter och lyssnar på musik.. Just nu Åsa Jinders "av längtan till dig" vilken vacker sång!
Musik är som terapi för själen, iaf för mig.. och efter den senaste månaden behöver min själ lugn och ro och lite terapi i form av musik! Musik gör mig glad, ledsen, harmonsik eller sprallig. Oftast så är de harmonisk och glad jag blir! :)

Skriver inte här så ofta nu förtiden.. men de är mycket runt omkring mig som gör att jag inte har någon ork och lust att blogga. Hoppas orken och lusten infinner sig snart.. har inte haft nån vidare till matlust heller.. kanske mest i brist på fantasi vad jag ska laga!

Veckan har varit.. .. ja hektisk på något vis. Först nu slappnar jag av och tänker njuta av min lediga lördag. Ska bli skönt!
I natt kommer T nått tag.. De är natt bandy i Sandviken.. mm.. de måste ju vara tokiga de där bandy spelarna som börjar spela kl 01.00! mitt i natta! Hur orkar man?
eller kanske går adrenalinet igång då man hör publikens vrål!?

Förra helgen var jag med bästa vännen T på "modell för en dag" på scandic, Åh va roligt vi hade! Vi blev proffsigt sminkade och sen fotograferade i olika "miljöer"
Och visst vart jag nöjd med bilderna! De togs 60 bilder på oss var och så skulle jag välja ut de tio bästa! DE 10 BÄSTA.. hur lyckas man med de tänkte jag!
Visst fick man köpa alla 60 bilder men de är ju inte så att de sprutar pengar ur örena på mig ;) och egentligen vad ska jag med 60 ego bilder till!? haha.. näe de fick räcka med 10 och de gjorde de gott och väl! Fick ju dessutom en 11 på köpet.

Här är några smak prov :P





Vad är skillnaden på vän och kompis för dig!?
En vän sa en gång till mig - Kompisar är folk som man har mer som bekanta, Men vänner de har man för livet, som du!

Jag har funderat på dessa olika definationer och hur man kan se på vän och kompis och jag tror faktiskt att jag bestämt mig för just det - att vänner har man för livet! och att kompisar är byt bara sådana som kommer och går.
Och iomed detta har jag hellre få Vänner en en massa kompisar.
Jag är mäkta glad åt mina Vänner :) Ingen nämnd ingen glömd ;)

1 kommentar:

  1. Visst är musik som terapi för själen. Jag brukar säga att det är som balsam för både kropp och själ. Utan musik skulle livet bli bra tråkigt.
    Du blev så fin på bilderna så du måste ju ha valt rätt för finare än så där kan du ju inte vara. ;-)
    En vän finns där för dig även om ni inte har kontakt så ofta. Men när ni träffas så känns det som om det bara var igår även om det är ett år sen. :-)
    Kram.

    SvaraRadera