Summa sidvisningar

onsdag 1 december 2010

Krångligare eller krångligast?

Nyligen hemkommen från jobbet.... De börjar bli utmattande att allt bara ska krångla, programmen hänger sig och alla dessa frågor! Jag får inte mycket gjort för egen del men alla andra tycks få så mycket mer gjort då jag är snäll och hjälper, men vad ska jag göra!? måste ju hjälpa de som kan.
Har suttit och kokat idag på jobbet just för allt som inte fungerar som de ska, allt krångel som gör att man måste stänga ner och starta upp igen.. hoppas på en bättre dag i morron.
Trots allt detta krångel så tycker jag om mitt jobb och är väldigt tacksam att jag har ett!
Har dessutom fått börja jobba mertid igen :) de gillas.

Min gulliga mamma har köpt tallrikar åt mig på ikea idag :) så äntligen har jag snyggare tallrikar! Tänkte skänka bort de gamla, någon som vill ha? om inte så knatar jag iväg med dem till röda korset.

Mitt lilla troll (mummlan)har fått en kärlek till disk traosr - nya disktrasor! tar jag fram en ny och sen går utan för dörren så är de borta när jag kommer hem igen, har letat dessa förvsvunna trasor men inte hittat dem, tills för nån dag sen.. hon had elagt dem på hög längst in under sängen i ett hörn och de syntes inte alls för visst har jag letat under sängen! men man kan ju inte annat än att skratta åt toket.

Någon som har förslag på ett ämne jag ska skriva om här?

2 kommentarer:

  1. Gullig mamma du har... ;-)

    Ibland kanske du ska be dina jobbarkompisar prova att lösa saker själv istället för att ropa på dig det första de gör. Man lär ju sig bäst om man testar själv även om självförtroendet inte är så bra hos dem så hela tiden tjatar om hjälp så blir det bättre om de provar själva och kanske lyckas lösa det själv. Du är nog för snäll.
    Snälla kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Att hjälpa andra lär de sig inget på.
    Låt dem prova själv om du inte alltid vill göra det åt dem.
    Snäll till en viss gräns är väll lagomt?
    När det påverkar en så att det är jobbigt borde man sätte en gräns. Men det är svårt men man kan träna upp det också :)

    SvaraRadera