Summa sidvisningar

tisdag 21 december 2010

Myten om den röda klänningen.www.vigselringen.com

Skrev igår och la upp en bild på klänningen jag tänkte ha på ett bröllopp.
Är jätte nöjd med min klänning och med tanke på att jag var tvungen att åka runt halva hälsingland för att Inte hitta en svart klänning då de i dessa vinter tider mest finns klänningar i svart.
Nöjd var jag med den röda klänningen jag hittat tills jag fick en komentar att man som gäst inte ska bära rött på ett bröllopp för att de då betyder att man haft ihop de med brudgummen, satte nästan i halsen när jag läste detta och kände mig lite förtvivlad, ska jag nu inte kunna ha min fina röda klänning som dessutom kostade rätt mycket!?
Pratade med mor min och satte mig på internet och googlade på detta "fenomen" Mor min hittade en länk
Att man inte ska få bära rött på någons bröllopp är en Myt!
Tack och lov! så är de då någon som påpekar detta för mig så är de ju inte jag som begår ett ettiketts brott utan personen som är så fräck att påstå att jag har haft ihop de med brudgummen.
Just i detta fall så känner jag varken bruden eller brudgummen och har Inte haft ihop de med brudgummen på någe vis alls.
Så såvida inte bruden tänker ha en röd bröllopps klänning så tänker jag då ha min fina söta klänning.
Julig och fin är den dessutom och passar ju så här i jul och nyår.
Och med denna korta "varsel" att jag ska gå på bröllopp så tager jag va jag lyckades hitta, bär ju hellre rött som jag personligen tycker är en jätte fin färg och som jag använder ofta annars oxå än svart som är sorgens färg.
Så skulle då någon gå och tro på den här mytten så får de ju hellre tro jag har haft ihop de med brudgummen än att jag sörjer att de gifter sig!

Har aldrig varit på bröllopp någonsin och ser fram emot deta då jag tycker de är bland de finnaste två människor kan göra, - att gifta sig och lova varandra trohet kärlek i nöd och lust osv :)

1 kommentar:

  1. Den anonyma person som skrev kommentaren hade tydligen bara gått på hörsägen och inte kollat upp fakta. Jösses vad sånt kan ställa till det! Men det finns folk åt allt och att denna någon dessutom var anonym... ja då är det inte lätt att svara på kommentaren heller.

    Jag hoppas att bruden inte ska ha röd klänning så du kan få ha din fina röda klänning. Njut av bröllopet och det vackra du får vara med om och känn dig riktigt fin i din röda klänning. Du passar ju så otroligt bra i rött.

    Kram.

    SvaraRadera