Summa sidvisningar

fredag 21 mars 2014

Vintervår...

Inte vet jag om jordens poler eller vad det nu är har flyttat sig från sin ursprungsplats men vädret är då verkligen upp och ner! Ena stunden vår sen vinter och så vår igen... ett jäkla hattandes men så är de väl egentligen då vinter ska övergå till vår. Vintern vill liksom inte riktigt släppa taget och låta våren komma.
I villket fall så är jag glad att vi har väder, sen att jag blir en aning soligare i sinnet då solen värmer och fåglarna kvittrar de är ju en sak.
Våren är på intåg, men vintern måste bara få göra ifrån sig sitt först!.

I veckan har jag gjort de ena och det andra mycket och ingenting.
Hämtat gamla fönster jag fått och gett till svärmor och till T´s syster. Jag behöll en själv med som jag nog ska göra till spegel. Måla vit och sen hitta spegelglas.
Varit och fikat hos mamma och pappa och varit till H&M med brorsan. Suttit hemma och tryckt med ett grått moln över huvet och sörjt.
Fikat hos en vän och donat och grejjat en massa. Så har min vecka sett ut.
I helgen ska jag jobba, lunch och två frukostar.. och kanske vi får kaffe främmande i morron eftermiddag.

NU vill jag flytta! Nu vill jag tapetsera om, köpa nya möbler, göra fint osv. LÄNGTAR!
Men de är inte allt för långt kvar och jag måste väl ta itu med packandet snart med.
Man tror ju man inte har så mycket saker men så står man där med "hundratals" kartonger.

Näe.. nu ska vi snart kika på film och mysas lite innan jag läre gå och lägga mig.

Trevlig helg på er!

1 kommentar: