Summa sidvisningar

måndag 24 augusti 2015

Mamma!

Vår jänta pratar mycket nu, mamamamaammama och bruuu och leker med läpparna.
och så en dag förra veckan så hörde jag mamammam Mamma! Tänkte hörde jag rätt?
och så igen mammamm Mamma!
Hon sa Mamma! De gick inte att ta miste på. Mamma! Hjärtat svämar över med kärlek.
Talade om det för T när han kom hem och han trodde mig nog inte riktigt förns i helgen då vi var hos mormor och V sa Mamma igen  :-) och då hörde även mormor och moster det och de sa Hon sa Mamma!
Jag är en stolt mamma till vår fina jänta.


I helgen har vi badat i värmen alltså sol badat :-) 
Varmt och skönt och visst gillar jag värmen men de skulle vara skönt att få klä på sig lite mer en dag. Kanske idag? De är disigt och inte så varmt än så vi får väl se men jag gissar på värme idag med.

Nu sover jäntan dagens första middag och jag ska strax ställa oss iordning för öppna förskolan. Vi ska på baby sång.

I helgen har det varit fullrulle med fredags pyssel.
 I lördags middags bjudning i Alfta, då Rawand och Monnes bjöd på god syrisk mat. Och så igår var vi ute i Sjögrå hela dagen hos svärmor på bl.a middag.

I fredags fick V även testa sittvagnen. Hon sken som en sol då vi satte henne i den. Vi har velat vänta så länge som möjligt med sittdelen just för att hon sover bättre i liggdelen och så har jag inte velat att hon ska sitta ihop sjunken som en pösmunk i den Men nu så var det dax och hon verkar gilla det skarpt! :-) så i fredags då vi åt middag ute på altan så satt hon i den och mös.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar