Summa sidvisningar

lördag 8 mars 2014

Lite om ditten och datten...

När snön smält och de är lite mildare ute och fåglarna börjar kvittra då kommer de där vår humöret fram!
De flesta människor verkar bli bra mycket lyckligare då, och konstigt är väl egentligen inte det. Och de syns på tex facebook då folk börjar få sina vårkänslor :) Roligt tycker jag.

Har jobbat ett par dagar denna vecka :) skoj!

Har fått nys på en kökssoffa som vi funderar på, skulle så gärna vilja ha en sådan när vi flyttar in och jag har tänkt att den dag jag köper ett hus då ska vi ha en kökssoffa! Så jag hoppas denna kan vara nått för oss.

Ju äldre jag blir desto mer lättrörd blir jag och har lättare och lättare att fälla en tår då något är sorgeligt eller lyckligt. Ibland är de nästan lite drygt.. där sitter jag och gråter, haha :P men ja känslor har jag ju iaf. Och hellre det än totalt kall.

Förra helgen la jag ut några annonser på FBs köp och sälj sidor. En svarade på en av annonserna och ville ha de jag sålde. När Hen skulle hämta varan så trodde hen att hen skulle få den gratis! och tänkte typ att hen skulle ta den för att jag skulle bli av med den!
Dum snäll som jag är och eftersom att jag vart så irriterad att jag burit ner varan tre trappor så gav jag hen varan. Jag var så förbannad så jag bara vände och gick.
Vad är det för fel på folk!? Hade jag velat skänka bort varan så hade jag kört den till erikshjälpen!
Men de skamliga i detta är att fler och fler nuförtiden tycks tro att de kan få saker gratis, prylar, vänner, jobb ja utan någon sorts ansträgning som tex att betala för sig eller att lägga ner lite omtanke och energi i det de vill ha.
Skäms!
Inget är gratis i livet och inget ska man ta förgivet. Vill man ha något pryl så får man betala för den, vill man tex ha kärlek eller vänner så får man anstränga sig.
Läxan jag lärde mig på detta var iaf att aldrig mer lägga ut något på fbs köp och säljsidor.


1 kommentar:

  1. Ja nog är det konstigt att det har blivit så att folk inte ska göra något för det de vill ha. Allt ska vara gratis, inget är värt att betala för. Vänner har man ju så många på facebook så en mer eller mindre spelar väl ingen roll och på facebook så räcker det att gilla folks statusuppdateringar så är man en bra kompis. Att det faktiskt inte är så IRL har nog inte gått upp för dem.
    Hur gick det med soffan? Passar den i ert nya hem?
    Kramen.

    SvaraRadera