Summa sidvisningar

söndag 24 mars 2013

Triss

Igår köpte jag mig en trisslott i hoppet om att vinna 25 tusen i 25 år... då hade jag faktiskt sagt upp mig och bara varit tills jag kom på vad jag vill göra!
Nu vann jag inte 25 tusen i 25 år utan 30 kr x2 så de blir väl två nya lotter något tag ist.
Inte illa de heller.. Men just nu hade de suttit fint, 25 tusen i 25 år varje månad.. inte pga penga brist på sånt vis utan pga mitt välmående.
Somnade i soffan igår kväll igen, somnade mot T´s bröst.. lika mysigt och tryggt varje gång!
Då jag väl lagt mig i sängen igen så kunde jag inte sova.. låg och snurra och tankarna for genom huvet.
Tycker inte om att ha de sådär ovisst på de ställe där jag spenderar större delen av mina dagar. Ingen rutin på vardagen kanske väntas och med den känslan och vetskapen mår jag inge vidare.
Jag behöver fasta rutiner i mitt liv för att må bra och fungera. Vem gör inte de egentligen?
För mig handlar mycket om just mig nu.. glömde till och med och höra av mig till en vänn för att höra hur hon mår då hon varit sjuk i veckan. Vart lite skamsen när jag fick ett sms där hon frågade hur jag mådde! Men just nu har jag fullt upp med mig själv och är rätt självisk stundtals..
Men jag tror att jag annars är rätt bra på att se andra och deras behov så nu när de är mycket som händer kring mig så måste jag tyvär se mest till mig själv och de mina.
Just nu måste de få vara jag jag jag ett tag tills jag rett upp mitt eget virrvarr.
Hoppas verkligen det är väldigt snart!
Fick ett gott råd för någon dag sedan - Tänk inte på framtiden, ta dagen idag, en dag åt gången.
Det har jag försökt att göra sen dess. Men i natt började söndagsångesten smyga sig på.. ingen vanlig söndagsångest heller...  nästan så jag kan beskriva de som rädsla....usch fy och blä.
Känner mig lyckligt lottad som har en sån fin sambo som stöttar, kramar och lyssnar och alla andra nära och kära runt omkring är även de guldvärda!
Jag lever med tanken att det kommer inte vara såhär jämt och jag kommer inte må såhär jämt och snart kommer de ordna sig!
Snart är jag glad och har lusten att göra saker igen, snart får jag känna mig som mig själv.
Glad, sprudlande och lugn.
HARMONISK!

1 kommentar:

  1. Det är bra att du är lite ego nu för just nu måste du få tänka på bara dig. Det är väl på tiden förresten för du tänker alltid på andra annars. Vi får försöka ge tillbaka lite vi nu som fått så mycket av dig.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera