Summa sidvisningar

fredag 29 mars 2013

Musik

Musik gör gott för min själ.
Jag lyssnar mycket på musik, men i omgångar eller kanske man ska säga perioder.
Vad jag lyssnar på beror alldeles på humör och sinnestillstånd.
Musik läker och gör själen hel, iaf är de så för mig :)
Min bredamusik smak tackar jag mamma för som lyssnat på det mesta och låtit mig även göra det under min uppväxt. Hon har fört in musiken i mitt liv så att den fått en fin betydelse i mitt liv.
Igår hittade jag en ny låt för mig iaf eller egentligen två. http://www.youtube.com/watch?v=bTnedilJN20 och http://www.youtube.com/watch?v=tQQsZZFkMa4
Fina och tänkvärda texter och de stämmer delvis in på hur de är för mig just nu.
Man releterar ju olika till låttexter och det tror jag beror på vart man befinner sig i sinnet och livet.
Senare kanske jag lyssnar på dessa låtar på ett annat vis.
Men just nu ger de lugn och stärker :)

Idag tog vi en lång sovmorron och åt sen sen frukost.
Tänker nog inte göra nån nytta alls idag utan bara vara och pyssla lite med de som tanken tar sig för.
I em ska vi till byn på två års kalas/ tacos middag :) De ser jag framemot.

Ha en mysig långfredag! 

1 kommentar:

  1. Vad bra att jag hjälpt dig med en bred musiksmak. :-) Musik är absolut läkande på olika sätt beroende på vad som behöver läkas. Jag har ju alltid använt musiken som hjälp i olika skeden i livet. "Då rädslan tar farväl" tycker Linn mycket om också men hon hade väldigt roligt åt den i början för hon tycker att kören bakom sjunger "runka runka" istället för "dugga dugga". ;-)
    Kan ju tipsa dig om den här som stärkt mig då jag behövt det av olika anledningar. http://www.youtube.com/watch?v=ridUqEFixQ0
    Den här låten på riktigt hög volym ger kraft.
    Kramen.

    SvaraRadera