Summa sidvisningar

fredag 22 mars 2013

Ge mig

Jag behöver lugn och ro, harmoni och glädje i min vardag, rutiner.
Just nu är de lite för mycket av de mesta som ger allt en negativ klang. Jag försöker bortse från de som är negativt för jag har en massa positiva saker i mitt liv men den här negativa grejjen drar fruktansvärt hårt i mig och påverkar mitt liv annars oxå fast jag inte vill och fast jag kämpar emot.
Hemma sjukskriven, har varit det i några dagar.
Försöker hitta orken och kraften att fortsätta kämpa för det jag vill.
Alla människor är inte medmänniskor med förmågan att se andras behov, de ser mest till de egna och sina egna ideer som inte går att rubbas och är heller inte öppen för nya ideer och förslag. Makt utövande och vrånghet har endel annamat för mycket till den grad att de glömtbort att vara männsklig och vara medmänniska.
De är hemskt tråkigt!

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.
Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.
Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.


De fet stilta är just nu väldigt viktiga ord...
Denna sinnesrobön används av många i många olika anseenden av många olika anledningar och jag kan inte tycka annat än att det är kloka ord.

Ska snart åka och handla med han som gör mig lycklig, han som betyder otroligt mycket för mig och får mig att le och känna mig uppskattad, trygg och älskad :)

1 kommentar:

  1. Vad bra att du kan hämta lite kraft ur sinnesrobönen! Och nu får du tanka kraft och ork med din käresta och så blir det nog en del harmoni och glädje på köpet.
    Kramen.

    SvaraRadera