Summa sidvisningar

onsdag 23 mars 2011

Världen

Sitter och lyssnar på tv4 nyheterna.. vart är världen på väg?
Såna som Gadaffi härjar och har makt över en massa människor, och med den makten gör de bara dumheter! :/
Säger som, va de obama? "With great power comes great responsibility"

Tsunami och jordbävning i Japan.. fy vilka bilder.. tycker synd om folket där borta, det kan inte vara lätta att bygga upp sin vardag igen efter något sådant.
Är detta något vi kan påverka? att det inte blir såna här natur katastrofer, vad tror du?
Jag tror att vi måste börja tänka mer på vår värld, vad vi gör med den.

Hängig igen.. fasen va ju inte längesen ja va sjuk. Chefen kom in i förrgår och ställde in en luft fuktare i vårt lilla rum för han tycker att vi är sjuka så ofta, och ja de är vi.. luften står ju stilla där inne sen att folk går till jobet när de är sjuka eller inte går hem när de borde då är de ju inte undra på att alla är sjuka ständigt :/ nu har jag inte tid, råd och lust att bli sjuk så jag tänker inte bli sjuk!. Dock har jag ont i huvet och de blir ju inte bättre av att grannen borrar kl 9på morronen.

Sen har jag ett ordspråk jag tänkte mycket på igår...

Sopa rent framför egen dörr innan du...
Blir så trött på folk ibland.

Men snart är de helg! Längtas riktigt ordentligt!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om vi kan påverka något egentligen men jag vill tro det. Tänka på miljön och utsläpp och annat så klart.
    Nu får det räcka ett tag med sjukdomar och elände för dig. Det kanske vore bättre om chefen sätter in en bra ventil så luften slipper stå stilla inne hos er.
    Visst bör man tänka på att sopa rent framför egen dörr innan man...
    Kramen!

    SvaraRadera