Summa sidvisningar

torsdag 24 maj 2012

Vill så mycket...

Ibland undrar jag om de är en påminnelse de dagar man är hemma sjuk, är fökyld har magsjuka eller som i mitt fall nu stukad fot, då undrar jag om de är så att de är som en påminnelse att göra de mesta man kan av dagarna. När jag är sjuk eller som nu hemma och inte kan direkt ta mig någonvart så vill jag göra en massa saker, visst vill jag göra mycket annars oxå men viljan är extra stark nu just för att jag inte kan just nu! En tanke som slagit mig några gånger.. En till tanke som slagit mig är nog att jag är lite rädd att testa stå på min stukade fot. (För er som inte vet så stukade jag foten rejät på Dollar i Söndags)Rädslan sitter väl i att de ska göra förbannat ont eller att de inte kommer fungera. Nog för att jag ska nog inte stå helt på foten än heller men lite vill och tror jag ju att jag måste testa.. Men de gånger jag testat så känns de som att stå på riktigt mjuk gummi! Så jag är nog för svälld fortfarande :( Några direkta anvisningar hur jag ska betee mig fick jag inte heller innan jag lämnade akuten i söndags.. "hoppa på krykorna tills du känner att du kan gå" de var de enda.. och inte tänkte jag på att fråga heller. Jag ville därifrån och läkarn verkade rätt vilsen oxå. LÅg och kikade på honom i tre timmar i väntan på att de skule bli min tur att få hjälp, han var den äldsta och va jag såg den enda läkaren där på hur mycket folk som helst, akut personalen hade inte en rolig dag i söndags. Sen vips strax innan jag skulle hoppa hem så dök de upp två läkare till.. vart var de hel em frågade jag mig, ligger man ute i korridoren så hör man mycket av vad sköterskorna tasslar om och de var märkbart irriterade att någon läkare inte pallrade sitt arsel ner och hjälpte dem. Är iaf hemma idag igen.. testade att jobba igår men de gjorde bara ondare och ondare i Benet/foten och foten böjade "koka" framåt em. När jag kom hem lindade jag upp och såg att jag var mycket mer svälld än vad jag varit och jag hade dessutom blivit bl¨ågrön upp på smalbenet :S Så idag är jag hemma med foten i högläge! och fasen va uttråkad jag är! Är de någon som känner för att hälsa på så är de välkommet, jag har tyvär inge fika brö att bju på men en koppkaffe kan jag ordna iaf :) Jag har i mina senaste inlägg inte lyckats få hoppa ner en rad i bloggen då jag skrivit om annat så all text sitter ihop och blir jobbig att läsa.. Vet inte va de är med blogger nuförtiden men sämre är det och jag börjar tröttna! Ska nog göra som mor min säger och flytta hela bloggen till word press ist. Men hur gör man? I morron fyller T år :) Han blir kvar i sthlm för att gå och kolla på Black sabbath eller som de blev "Ossy and friends" För tydligen var trummisen sjuk. Han kommer hem nått tag på lördag så jag får se till att fira honom då! :) Några tips på vad jag kan roa mig med nu när jag bara hoppar runt här hemma? Rastlös rastlös rastlös!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar