Summa sidvisningar

tisdag 12 april 2011

De är inte alltid lätt med språket..

I morron är de onsdag och snart helg igen :) ska bli skönt!
Ibland på jobbet eller ja varje dag pratar jag och mina kollegor med människor som är hit flyttade från andra länder.. och ibland kan de bli lite tokigt med språket, som idag. Jag - så du betalar kontant? Andra änden - Jag betala kontakt..
Jag funderade hörde jag rätt!? Andra änden - jag betalar kontakt..
Jag - ja ok va bra men då noterar vi det, tack och hej :)
De kan inte vara lätt med att lära sig ett helt nytt språk och visst blir de lite tokigt ibland men jag förstod ju tillsist vad han menade och de är ju huvudsaken :)

Annars idag har de gått bra på jobbet och så har jag fått hem ny tvn :) Fin fin tv och bild :) tar nog ett tag att vänja sig vid denna stora bild.

Var ut på en rask promenad oxå ikväll.. väl utanför porten träffade jag på Helena och maja som oxå var på väg på promenad så vi gjorde sällskap och de är ju mycket roligare att motionera när man har sällskap! Igår hade jag sällskap av Linda.

Var till Tessan och Andreas igår med och fikade och fick hålla deras "ny kläckta" lilla pojk, han var jätte söt :)

Nu ska jag bara ligga i soffan och slöa resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. ;-) Betala kontakt är nog billigare än tull. hihihi.
    Förstår att du njutit av nya tv:n ikväll. Det är du värd.
    Kram!

    SvaraRadera