Summa sidvisningar

torsdag 3 februari 2011

Alla är vi väl lika mycket värda!?

På facebook lägger folk ut bilder åsikter och bara skriver allmänt om tankar och funderingar.
För nån vecka sen såg jag den här bilden på fb.




Bilden föreställer två kvinnor på väg mot himmel eller helvetet, kvinnor med olika tro? eller med samma tro fast med olika sätt att se på sin tro?
Kvinnan till vänster bär slöja/burka och står framför trappen som leder upp till himmelen medans kvinnan iförd "vanliga" kläder står framför trappan som leder upp till helvetet.
Jag tycker något är rikigt fel med den här bilden.
Är vi inte alla lika mycket värda? och som de för mig ser ut så kommer man till himmel repspektive helvete pga vad för kläder man bär!
Är en muslimsk kvinna som bär slöja/burka en bättre människa än tex en kristen kvinna som bär vanliga kläder?
Är de lättare att synda eller leva fel om man bär fel kläder?
Om en människa står och ska dömmas om hon/han kommer till himmel eller helvetet, döms personen då efter hur den gått klädd i livet? eller efter sina handlingar och sitt sätt att leva sitt liv på?
Jag anser att alla människor har lika värde och att alla själva bestämmer hur de vill leva sitt liv, egna val om vad som är rätt och fel.
Att det inte spelar någon roll vad för sorts kläder man bär eller vad man tror på. ä
I slut ändan så är det väl iaf livet man levt som helhet som räknas, valen man gjort och sättet man levt sitt liv på.
Eller vad tror du?

Självklart har alla rätt till sin egen åsikt och sin tro.
Jag tycker iaf att den där bilen var hemskt fel och att den ist borde se ut såhär



Vi alla lika, lika mycket värda bredvid varandra lika som olika i tro och utseende.

Vad tycker du om bilderna? vad ser du?

3 kommentarer:

  1. Det där blev ju riktigt bra. :-) Att använda båda bilderna ger ju en bra bild av det hela om jag säger så. Smart.
    Du vet att jag tycker precis som dig vad gäller det här.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Snygg bild - vad bra du är på att photoshoppa!

    Man kan ju också tolka in i den andra bilden att om man är snäll, lydig och håller en låg profil kommer man till himmelen. Det tror inte jag alls!

    Jag tror visserligen på helvetet, men inte som andra. Jag tror att om jag dödar någon så kommer jag få ett helvete. Delvis av andra runt omkring mig, men framförallt med mig själv. Där sitter helvetet!
    Och faktiskt tror jag att jag får svårare att leva ett lyckligt liv om jag går klädd i kläder som folk sagt åt mig att göra, att leva ett "lydigt" liv och hålla en låg profil. Nu vet jag ju i och för sig inte om den västra kvinnan lever så ändå, men är det så kan jag tänka mig att hon lever ett mörkare liv än den andra.

    SvaraRadera
  3. Det är så här för oss: Klär man sig enligt modet och har tighta kläder är det självklart lättare att synda. en kvinna som klär sig utmanande uppmuntrar till att män ska gå fram och flörta med henne. vi anser att om man visar upp sin kropp och ska vara snygg för andra med smink och hår respekterar man inte sig själv. varför ska jag göra mig snygg för andra människor? smink innehåller en massa kemikalier och konstigheter tror inte det är hälsosamt och inte att alltid bedöma sitt eget utseende i spegeln heller men självklart är beteendet avgörande för om man kommer till paradiset eller inte, det får vi inte glömma så det är sant. man ska inte synda, stjäla, ljuga, vara otrogen eller ha utomäktenskapligt sex osv. jag har tyvärr inte något konto här men du vet nog vem jag är? kram

    SvaraRadera