Summa sidvisningar

onsdag 12 januari 2011

Januari och en dokumentär på tv..

Hur många tycker att Januari är en trök månad!? I restaurang branchen så är januari Och februari "dö" månader.. just för att folk går ut så lite och äter då eftersom att de flesta har spenderat Mycket pengar på jul och nyår.
Men enligt mig så ja januari är en trök månad.. grått ute och de händer inte direkt nå roligt heller. Eller är man kanske bara van sen jul och nyår att de ska va fart och fläkt och hända en massa roliga saker?
Kan de vara så att i Januari/Februari ska vi se tillbaka på året innan och reflektera över hur de varit och om de nya året kan bli/göras bättre på något vis!?

Igår efter jobbet kom jag hem och satte mig i soffan och slog på tvn.. de visades en engelsk dokumentär på tvn, den handlade om unga tjejer och kvinnor som opererade sig där nere! Alltså de gick till en plastik kirurg och tog bort "överblivet" skin på blygläpparna! :O
De gjorde detta pga att de tyckte att de inte va fina nog där nere eller pga av att de fått höra av killar/män att de sett fula ut på något vis.
Jag tycker de har gått för långt när kvinnor överväger och opererar sina vaginor, ja menar herre gud Alla ser väl olika ut! och hur dessa karlar har mage att komentera en kvinnas nedre delar på något vis än att den är fin ja de förstår jag inte!
Undrar hur de män som komenterar dessa negativit skulle känna det om en kvinna sa - Men yuu vilken ful snabel du har, den liksom bara hänger åt fel håll eller va liten/stor den är fy. Skulle då dessa män komma på att oj.. jag kanske ska operera mig! eller skulle de då tänka och känna att de inte duger!? eller skulle de förhoppningsvis komma på sig själva med att de sagt något hemskt dumt när de slängt ur sig en negativ komentar om en kvinnas nedredelar.
Jag säger så här - Alla ser vi olika ut över hela kroppen, passar de då inte en person så - Tack och Hej då!
Ingen människa ska behöva operera sig för att bli "accepterad" Man ska duga som man är.

Den här dokumentären fick mig att tänka och bli arg, jag har aldrig tänkt tanken att jag skulle ens kunna operera mig där, och inte heller tänkt på att andra kanske går runt och är missnöjda med hur de ser ut där nere.
Vart är det på väg i världen om man ska börja operera sig där nere för att man inte platsar in i "hur man ska se ut" vem bestämmer hur man ska se ut!?
Varje person är unik i utseende och sätt, de är ju ens egna utseende som gör dig till den unika person du är. Du är du pga hur du ser ut och är på insidan.
Så va stolt över dig själv.
Ja rätt fram och för endels öron kanske jag har använt "pinsama" ord i min beskrivelse vad dokumentären handlade om ... men äh.
Kanske fick det dig att tänka till?

2 kommentarer:

  1. Precis!
    Och tänk vad folk är rädda för vad Andra ska tycka och tänka. Det är du som ska vara nöjd med dig själv och inte andra

    SvaraRadera
  2. Vilka dumheter att operera sig där nere! Varför inte bara acceptera sig själv som man ser ut? Och vad är det för karlar som kommenterar hur en kvinna ser ut där nere? Skulle nån kommentera hur jag ser ut där nere så skulle då jag tala om för vederbörande hur jag tycker han ser ut mellan benen också! Det skulle nog kunna ta rätt bra det med men inte skulle en karl för den skull operera sig för att "se bättre ut" mellan benen. Den som kommenterar något sånt har säkert komplex själv för något. Han kanske har för liten? Eller för smal? Eller krokig? Nä, du har alldeles rätt i det du skriver, vi ska vara stolta över oss själva och det vi har och strunta i vad andra tycker.
    SÅ hemska ord har du väl inte använt?
    Kram.

    SvaraRadera