Summa sidvisningar

fredag 15 oktober 2010

Vanligt hyfs va ä dä!?

Idag har jag pratat med en av de otrevligaste människor någonsin i mitt liv. Jag ringde upp kund för att tala om avgiften kund var tvungen att betala för att få hem sin vara. Då kund inte alls tyckte att den skulle behöva betala detta så gick kund till person angrepp och talade om för mig att jag hade minsan inte nån känsla alls för service och att jag kunde ju prata med henne personligt för jag lät som en maskin osv osv.. hon fick svar de enda lilla bitska svar jag kunde ge henne, jag talade om för kund att det aldrig förr varit någon som klagat på mig och mitt sätta att bemöta kunder på. Men denna kund höll då minsan inte alls med!
Jag var så arg så jag skakade inombords, hur elaka människor kan vara och när jag en sån gång inte får bita ifrån och stå upp för mig själv på ett sånt vis som jag annars privat skulle göra om någon behandlat mig på det där viset som hon gjorde de är riktigt synd, så jag skakade inombords och bet mig i tungan för att inte säga något jag sen skulle få ångra för att ha sagt nått så olämpligt på jobbet.
Har folk inget hyfs!? gå tll person angrepp på nån som ringer utan någon som helst anledning någon som ringer som hjälper kund egentligen och då kund inte har tagit reda på vad kund behöver veta när kund gör såna beställningar, eller ja kundens anledning va väl kanske att den Inte alls gillade de jag sa men som mycket riktigt stämmde.
Jag fick tyvär prata med samma kund några gånger till, dock hade kund lugnat sig en anning då men så fort jag sa något hon inte alls ville höra så eldade hon på igen.. SUCK!!
Alla kan ha en dålig dag och vara av olika åsikter, MEN man ska inte ta ut sin okunnighet eller dåliga dag på någon annan som inte alls förtjänar att bli bemött på sådant vis som jag blev idag.
Ibland är de tur att man är lite hårdhudad annars hade jag nog börjat gråta efter de fula ord jag fick höra.
Så gånger som denna är jag tacksam och tackar min lyckliga stjärna att jag inte tar åt mig så lätt av kritik som är väldigt missriktad och av fula ord från elaka människor med dåligt uppförande.
Jag säger bara - Som Du behandlar andra Blir Du själv behandlad!
Men jag gillar mitt jobb ändå trots att de ibland men de är få gånger blir på det här viset, även fast dagen vart rätt tråkig i slut ändan så gick jag från jobbet med ett leende på läpparna, tack vare mina goa och trevliga arbetskompisar :)
Ja Jag Trivs på mitt jobb!! :D

Annars idag så är dagen helt ok hittills.. tvättar nu sen har jag köpt mig lite Ben and Jerrys glass som jag ska ha till mitt fredags mys i soffan framför idol senare, de enda som saknas är någon bredvid i soffan :)
I kväll ska jag hämta syrran.. hon skulle på bio i Gävle och ville inte vara tvungen att gå hem själv i mörkret så självklart hämtar jag henne. Jag tycker heller inte om att gå själv i den här stan, de är så mycket konstigt folk ute på.

Snart ska jag tända lite ljus, vira in mig i ett par filtar och äta min Ben and Jerrys glass tills jag får ont i magen och kolla på idolerna :P

Ha en trevlig fredagsmys kväll allihopa :)

2 kommentarer:

  1. Sitter på MP (mh83) och skulle gärna vilja få kontakt med dig. Har försökt att maila men verkar inte funka. Skulle vara roligt att höra från dig på, hedberg83@spray.se

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tur du håller den proffsiga linjen och inte biter ifrån hur otrevlig kunden än är. Tyvärr finns det människor som tycker att de har rätt att ta ut sin ilska och frustration på andra (oskyldiga) människor. Men jag tror att sånt slår tillbaka på dem i det långa loppet.
    Strongt av dig att kunna ta skiten utan att ge igen!
    Kram.

    SvaraRadera