Summa sidvisningar

söndag 29 september 2013

Såhär en söndags eftermiddag...

Ligger tok trött i soffan och är inte ett dugg avundsjuk på T som ska åka iväg mot jobbet om 1 timme.

I fredags var vi till mamma och pappa c och åt middag och hade det jätte mysigt!
Vi vart bjudna på tacos och en mint hallonmousse dessert som va super god.
när vi kom så hade vi med oss maschalhållare i form av två ca en meter höga hälsingebockar som T gjort på jobbet som inflyttningspresent och jag tror de vart glada för bockarna :)
När vi nån gång köper eget hus så ska han få fixa sådana till oss med!

Väl hemma upptäckte vi att grannen hade en liten fest som självklart eskalerade till bråk i trappen och smärtsamma rop efter någon stackars Ida som inte ville vara med på festen längre.
Och vem klandrar henne!? jag hade då inte heller velat vara kvar på  en fest där de bråkar och låter hotfulla, så grannen fick nog inte sin Ida som han skrek efter sen halva natta.

När jag låg där och vaknade upp av ropen efter Ida så drömde ja i mitt stilla sinne mig bort tills den dag vi köper hus!

Igår var vi till Söderhamn och hem till ett par på middag, grillat och potatisgrätäng med kladdkaka till efterrätt vart det och lite sällskaps spel.
På min allergi lista kan jag nu verkligen lägga till dun! då jag skulle till att lägga mig (vi sov över) så märkte jag att de var duntäcke som var i bäddat och eftersom att jag varait liite känslig förr men då de bara då kliat lite extra i näsan så tänkte jag att "äcsh, skit samma de går nog bra" Men efter 15 min under täcket så var astman i fullgång snabbare än aldrig förr. De gick ju bra och de gick över tillsist men va trökigt då att lägga till dun på listan oxå!
Förövrigt så var det en trevlig kväll!

Väl hemma har vi bara legat och latat oss i soffan, käkat kebab och sovit en stund.
Nu ska T åka och jobba och nog för att veckorna börjat gå rätt fort fram till torsdag så hade jag gärna haft honom jobbandes hemmavid iaf!.

Ikväll ska jag fortsätta lata mig i soffan och kurera luftrören med lite the med honung i och hoppas hesheten som ventolinet ställer till försvinner till i morron.

2 kommentarer:

  1. Jaha... dun gick inte så då kan du lägga till fåglar på listan över sånt du inte tål också då...
    Fick ni andra täcken eller hur löste du problemet?
    Kram.

    SvaraRadera