Summa sidvisningar

måndag 16 september 2013

En evighet sen?

Det känns som att det var en evighet sen jag var in och bloggade, jag har inte orkat och heller inte haft någon lust. Det har varit mycket ett tag nu, mest hela sommaren egentligen som gjort att både orken och lusten falnat.
Men nu tar jag tag i detta igen.. iaf idag ;)

Har suttit och sökt jobb och donat med liknande grejor halva dagen och blir så förbannad rent ut sagt när myndigheter så som AF och A-kassa kan låta bli att göra det dem ska medans en annan som är arbetssökande och inte vill annat än att hitta ett jobb har en massa regler och åtaganden att rätta in sig efter medans AF och A-kassan tydligen inte alls måste fullfölja sina åtaganden!
Följer inte en arbetssökande de regler som finns uppsatta för just arbetssökande så får den arbetsökande konskvenser Men vart finns konskvenserna för AF och A-kassa när de inte ordnar sina åtaganden?

Innan allt detta donande så var jag iväg till hc och tog sen en vända på gymmet, eller vända och vända var väl där i en timme precis. Anledningen till att jag tränar är inte för att gå ner i vikt utan för att må bra och gör då mitt tränande i längden att kroppen formas och underhålls så är ju de ett plus i kanten!
Kan i dagens samhälle behöva påpekas att man ska träna för att må bra inte för att nå en viss storlek eller kg. Så precis därför tränar jag för att må bra.

Väl hemma tog jag mig en dusch och lunch och sen satte jag igång med donandet jag skrivit om ovan.
Nu börjar jag bli rejält trött i huvet så nu blir det snart soffläge resten av dagen.

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig som kommit igång med bloggandet. Mitt ligger fortfarande på is..
    Kram.

    SvaraRadera