Summa sidvisningar

måndag 29 april 2013

Vardags sysslor..

Vilar i soffan medans golven torkar för jag har nämligen städat så de luktar riktigt gott här, de luktar rent! underbar doft.
Karln min är borta på jobb och de borde ju vara underbart att komma hem till ett nystädat hem!? Nu kommer han ju hem iof först i morron men de lär väl vara rent även då.

Ikväll ska jag till ett annat ställe där de luktar gott.. nämligen stallet, många kanske tycker de luktar skit men för mig som inbiten hästtjej så luktar det riktigt gott :) hoppas dock att vädret blir lite roligare till kvällen.

I morron får jag besök på em, T och A och lilla S. Funderar på om jag skulle slängt ihop en paj i morron till dem.

Vardags sysslor... känns skönt att ha fått tillbaka lite motivation, hoppas den stannar!

I fredags var jag upp till mamma och pappa c för att bl.a tvätta bilen men då de var sånt skitväder så struntade jag i det. Vi åkte till ljustorget och kikade lite och fikade. Fick med mig ett ljus med ljusfat hem och två plastblommor på stjälk, annars tycker jag inte alls om plastblommor men dessa var fina. Fyndade även en vit smal vas på loppis och en stol som jag ska slipa till och måla om när de blir lite varmt ute. Tanken är att stolen ska stå i sovrummet. Ljusgrejjorna, blommorna och vasen står nu på den ny inköpta byrån och pryder sin plats.

Loppis fyndet som ska bli vitmålad så småningom

Rosa fina ljus på ljustorget



Rött och vitt, färg temat i sovrummet.
Ny byrån och prydnaderna från ljustorget och en loppis i Järvsö.


2 kommentarer:

  1. Härligt när det är nystädat och luktar rent. Men det är härligt när det luktar häst också... och hästskit. :-D
    Vilka pyttebilder det blev här i bloggen. :-) Söta.
    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte varför de vart så små, tog dem från mobilen och de ville inte bli större heller :/
      Nog luktar de gött med hästskit ;)

      Radera