Summa sidvisningar

lördag 20 april 2013

Lugn...

Sitter i mörkret i vardagsrummet med datorn i knät och lyssnar på Enya och "May it be" det var längesedan jag kände ett sånt lugn som jag gör nu.. skönt!

Idag har två av mina ridelever letat sig hit för att sälja majblommor, de var överaskande och roligt att de ringde på dörren :)
Har annars donat lite idag och haft besök av brorsan en sväng.
Jag är rätt dålig på att hälsa på mina syskon.. och borde verkligen bättra mig på det!.
Vi var lata idag och köpte pizza på Take off.

Har så mycket ideer som jag vill göra, jobba med nått annat och det är där alla ideer kommer in. Man kan inte göra allt på en gång men börja någonstarns kan jag och se vart det tar mig. Ibland måste man chansa för att kunna vinna!
Spännande men även läskigt!. Jag vet dock i mig själv att jag inte är tänkt att jobba sittandes vid de skrivbord jag gör idag i flera flera år.. jag har från början då jag tog de jobbet inte tänkt jobba där i flera herrans år men jag hade trott att de skulle avslutas annorlunda än de verkar göra men på sätt och vis så är det nog som de ska vara ändå.
Jag har ögon på annat och jag tänker försöka ta mig dit jag vill.
Så jag tar och chansar!
Många kanske undrar vad jag dillar om egentligen. Mina närmaste vet vad som händer runt mig nu men för er andra följare så får ni hålla er till tåls tills allt är löst. Då ska jag berätta på nått bra vis :)

Något jag tänkt på...

Stå upp för dig själv, vad du vill och för det du tror på, säg vad du tycker.
Kompromissa inte med det du tror på och är.
Tro på dig själv och stå fast med rak rygg även när det stormar omkring dig.
Ingen annan än du kan stå upp för dig på det sätt du kan.
Om du inte är och visar den sanna person du verkligen är, vem är du då?
Alla har rätten att få sin röst hörd och respekteras för den person vi är.
Ingen har rätten att såga dig vid fotknölarna och förvänta sig att du ska gå ändå.

Stolt, stark och trygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar