Summa sidvisningar

söndag 28 april 2013

Matildas...

Igår tog vi tåget till Gävle med ett par vänner för middag på Matildas http://www.matildas.nu/.
Vilken gudomlig mat! Bland de godaste jag någonsin ätit.
Vi skippade förrätten och tog varmrätt och dessert. Jag åt Oxfile och till den serverades en jätte god potatisgratäng, drack ett glas rödvin till. Till efterrätt (de viktigaste målet på hela middagen) åt jag inkokt rabarber med chokladjord, yoghurtglass och rabarbersup.
Då kanske man undrar vad är chokladjord!? Jo de var kakao och choklad? blandat med olika mjöler m.m så de såg ut ungefär som jord, smakade jätte gott! Rabarbersupen var en jätte liten flaska med rabarber saft.
De vattnas i munnen när jag tänker på maten och framför allt desserten :P
Hade jag kunnat så hade jag gått in i köket och gett kocken beröm, de var himelskt gott alltihopa!
Några vändor på några av Gävles pubar vart det oxå innan tåget gick hem 21.10.
Hade en jätte rolig kväll! Det var skönt att komma bort en sväng.

Vi tog sovmorron idag och vaknade först framåt 11.00.
Dagen har luffsat på och jag har till och från fått för mig att jag ska plocka och dona men lusten har fallit ur tillsist så de har inte blivit något gjort alls.
Lite middag ska vi ordna snart.. Spagetti och köttfärssås, inte lika tjusigt som igår men de duger väl med spagetti och köttfärsås en söndag :)



1 kommentar:

  1. Vad kul att ni fick en trevlig kväll och med GOD mat! Den efterrätten hade jag gärna smakat. :-)
    Bra att du tagit det lugnt idag.
    Kramen.

    SvaraRadera